• Sun 17 Apr 2022 14:20
    1320 visningar
    2 svar
    2
    1320

    Hur ska man tänka? Sista minuten?

    Vi har inte bestämt oss än, när det gäller resa på sommaren. Det är så osäkert läge i världen, covid och krig och allt. 

    Allt som finns nu verkar dyrt eller uppbokat. Och det måste vara på sommarlovet, och egentligen ville jag gärna till Grekland. Är det nån idé att satsa på sista minuten? Jag har aldrig gjort det, så jag vet inte om det brukar dyka upp lämpliga resor. Ni som har erfarenhet - vad är det för resor som dyker upp som sista minuten? 

  • Svar på tråden Hur ska man tänka? Sista minuten?
  • Sun 17 Apr 2022 15:41
    #1

    Jag bokade oftas rätt spontant ... inte precis sista minuten (det finns ju saker som dyker upp dagen innan avresan), men kanske 1-2 månader framför resan. Men man vet ju aldrig om något bra dyker upp eller hur priserna kommer att utveckla sig, för det beror ju helt på bokningsläget vilket beror på många saker.

    Var i Sverige bor ni? För om ni är i söder och någorlunda flexibla kann ni kolla resor från Tyskland - om ni flyger därifrån när det inte är skollov just i det Bundesland, kan det bli mycket billigare än från Sverige.

  • Sun 17 Apr 2022 21:59
    #2
    Spucks skrev 2022-04-17 15:41:03 följande:

    Jag bokade oftas rätt spontant ... inte precis sista minuten (det finns ju saker som dyker upp dagen innan avresan), men kanske 1-2 månader framför resan. Men man vet ju aldrig om något bra dyker upp eller hur priserna kommer att utveckla sig, för det beror ju helt på bokningsläget vilket beror på många saker.

    Var i Sverige bor ni? För om ni är i söder och någorlunda flexibla kann ni kolla resor från Tyskland - om ni flyger därifrån när det inte är skollov just i det Bundesland, kan det bli mycket billigare än från Sverige.


    Nej, vi bor i Stockholm. Visst, det stämmer att det alltid kan ändra sig. 
Svar på tråden Hur ska man tänka? Sista minuten?