Inlägg från: Anonym (Ruttna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ruttna)

Ruttna bort eller ok? Val i livet.

Fick barn i 20 årsåldern och hann aldrig leva livet.
    Om några år är mitt barn myndig.
    Är det tillåtet att få flytta utomlands och förverkliga det jag vill i livet eller är det tabu? Är singel. 
    Ruttnar bort här...ett barn...

Är uppvuxen med: vad ska alla tycka....

• Svar på tråden Ruttna bort eller ok? Val i livet.
  • Anonym (Ruttna)

Menar är det ok att flytta utomlands när mitt barn om några år är myndig?

• Anonym (Ruttna)
    Anonym (anonym) skrev 2022-04-22 10:37:37 följande:
    Ja det är okej att flytta. Om barnet vill flytta med kan du ju till och med göra det när den är i tonåren och börjar närma sig 18.
    Vi har ett liv.

Barn vill se sina föräldrar lyckliga. 
    Vet inte varför det skulle ses som dåligt även om barnet inte är  myndigt än.
    Fråga? 
    Många barn är väl nyfikna på 'äventyr' de också?
    Eftersom pappan är helsvensk och vägrar flytta utomlands måste barnet går klart skolan här.
    Vi är ej tillsammans.
  • Anonym (Ruttna)
    Mrs Moneybags skrev 2022-04-22 10:50:06 följande:
    Det låter väl bra? Barnet har förhoppningsvis en bra kontakt med sin far och han kan stötta om det krävs innan barnet är fullvuxet. 

Jag säger - go for it! 
    Så ok att jag flyttar utomlands INNAN hon är myndig eller kommer folk prata illa om mig?
  • Anonym (Ruttna)
    Anonym (Alice) skrev 2022-04-22 10:52:19 följande:

Självklart är det okej. Jag förstår inte riktigt det här med att man ska prioritera barnen till en sån grad att man helt prioriterar bort sig själv tills man mår dåligt. Någonstans ska man ju ändå hitta en balans i livet att man kan ta hand om både barn OCH sig själv. Tror knappast att barn mår bra av att bli uppfostrade av föräldrar som själva mår dåligt. Vad lär det barnen liksom?

Så länge barnet har det bra och är trygg är det ju ingen större fara. Beroende på var landet är/vilken tidzon etc. kan man ju fortfarande ha en rätt nära relation.

Väldigt stöttande i denna tråd. I annan blev jag helt utbuad...
  • Anonym (Ruttna)
    Guldnovan skrev 2022-04-22 10:45:50 följande:

Funderar på samma. Jag skulle vilja testa att bo i England när sista har lämnat gymnasiet. Det är lockande. Jag tror barnen skulle stötta mig. En dotter bor redan där. 

Ja England är lockande. Har du tänkt ut hur det går att få visum eftersom brexit kräver det? Utanför EU
  • Anonym (Ruttna)
    Anonym (lll) skrev 2022-04-22 11:20:29 följande:
    Man väntar väl tills barnet flyttat hemifrån, tänker jag. 
    Om föräldrarna är separerade?
  • Anonym (Ruttna)
    Guldnovan skrev 2022-04-22 12:02:45 följande:
    Ja det är ingen tvekan. Blir jag längre än 6 mån vill jag ha eget. 
    Numer Imigration system points.
    Så det är klurigt att vara där länge...
  • Anonym (Ruttna)
    Guldnovan skrev 2022-04-22 12:09:57 följande:
    Ja jag vet ju ingenting än. Har bara börjat fundera att det vore kul att fara iväg och jobba där. Bostad initialt har jag ju. Men det kanske inte ens är genomförbart. 
    Ja, man måste ha jobb som uppfyller Englands behov och hög inkomst m m.
Svar på tråden Ruttna bort eller ok? Val i livet.