• Anonym (Ruttna)

Ruttna bort eller ok? Val i livet.

Fick barn i 20 årsåldern och hann aldrig leva livet.
    Om några år är mitt barn myndig.
    Är det tillåtet att få flytta utomlands och förverkliga det jag vill i livet eller är det tabu? Är singel. 
    Ruttnar bort här...ett barn...

Är uppvuxen med: vad ska alla tycka....

• Svar på tråden Ruttna bort eller ok? Val i livet.
  • Anonym (Ruttna)

Menar är det ok att flytta utomlands när mitt barn om några år är myndig?

• Anonym (Greven)

Det är väl självklart att det är okej att prioritera sig själv när barnet är myndigt och inte har skyldigheter längre. Sedan, skit i vad andra tycker. Om alla skulle förhålla sig till vad andra anser vara socialt accepterat  så hade denna värld inte varit speciellt utvecklad. 

• Anonym (anonym)
    Anonym (Ruttna) skrev 2022-04-22 10:29:31 följande:

Ja det är okej att flytta. Om barnet vill flytta med kan du ju till och med göra det när den är i tonåren och börjar närma sig 18.
    Vi har ett liv.

Barn vill se sina föräldrar lyckliga. 
    Vet inte varför det skulle ses som dåligt även om barnet inte är  myndigt än.
    Fråga? 
    Många barn är väl nyfikna på 'äventyr' de också?
  • AndreaBD
    Anonym (Ruttna) skrev 2022-04-22 10:29:31 följande:

Absolut. Det tycker jag. Jag skulle dock vänta tills barnet är klar med skolan och någorlunda självständig och skulle fundera hur man bäst kan hålla kontakten och om det finns andra äldre vuxna som barnet kan vända sig till om det skulle krisa. 
  • Anonym (Sjukt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-22 10:38:47 följande:
    Folk tycker olika. Oavsett vad man gör, så är det nån som tycker att man gör fel.
    Jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Många tyckte att det var fel.
    Sen när jag stötte på henne, så var det också fel.

Jag hade inte känt så för nån på över 12 år. För mig kändes det rätt att försöka.
    Om hon hade känt samma, och vi hade blivit ihop, så hade många tyckt att det var fel.
    Även om vi hade känt att det var rätt.
    Anmält! 
  • Anonym (Ruttna)
    Anonym (anonym) skrev 2022-04-22 10:37:37 följande:
    Ja det är okej att flytta. Om barnet vill flytta med kan du ju till och med göra det när den är i tonåren och börjar närma sig 18.
    Vi har ett liv.

Barn vill se sina föräldrar lyckliga. 
    Vet inte varför det skulle ses som dåligt även om barnet inte är  myndigt än.
    Fråga? 
    Många barn är väl nyfikna på 'äventyr' de också?
    Eftersom pappan är helsvensk och vägrar flytta utomlands måste barnet går klart skolan här.
    Vi är ej tillsammans.
  • Guldnovan

Funderar på samma. Jag skulle vilja testa att bo i England när sista har lämnat gymnasiet. Det är lockande. Jag tror barnen skulle stötta mig. En dotter bor redan där. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Ruttna) skrev 2022-04-22 10:44:30 följande:
    Eftersom pappan är helsvensk och vägrar flytta utomlands måste barnet går klart skolan här.
    Vi är ej tillsammans.
    Det låter väl bra? Barnet har förhoppningsvis en bra kontakt med sin far och han kan stötta om det krävs innan barnet är fullvuxet. 

Jag säger - go for it! 
  • Anonym (Alice)

Självklart är det okej. Jag förstår inte riktigt det här med att man ska prioritera barnen till en sån grad att man helt prioriterar bort sig själv tills man mår dåligt. Någonstans ska man ju ändå hitta en balans i livet att man kan ta hand om både barn OCH sig själv. Tror knappast att barn mår bra av att bli uppfostrade av föräldrar som själva mår dåligt. Vad lär det barnen liksom?

Så länge barnet har det bra och är trygg är det ju ingen större fara. Beroende på var landet är/vilken tidzon etc. kan man ju fortfarande ha en rätt nära relation.

• Anonym (Ruttna)
    Mrs Moneybags skrev 2022-04-22 10:50:06 följande:
    Det låter väl bra? Barnet har förhoppningsvis en bra kontakt med sin far och han kan stötta om det krävs innan barnet är fullvuxet. 

Jag säger - go for it! 
    Så ok att jag flyttar utomlands INNAN hon är myndig eller kommer folk prata illa om mig?
Svar på tråden Ruttna bort eller ok? Val i livet.