Inlägg från: Anonym (Alice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alice)

Ruttna bort eller ok? Val i livet.

Självklart är det okej. Jag förstår inte riktigt det här med att man ska prioritera barnen till en sån grad att man helt prioriterar bort sig själv tills man mår dåligt. Någonstans ska man ju ändå hitta en balans i livet att man kan ta hand om både barn OCH sig själv. Tror knappast att barn mår bra av att bli uppfostrade av föräldrar som själva mår dåligt. Vad lär det barnen liksom?

Så länge barnet har det bra och är trygg är det ju ingen större fara. Beroende på var landet är/vilken tidzon etc. kan man ju fortfarande ha en rätt nära relation.

• Anonym (Alice)
    Anonym (Ruttna) skrev 2022-04-22 10:53:22 följande:
    Så ok att jag flyttar utomlands INNAN hon är myndig eller kommer folk prata illa om mig?
    Folk kommer kunna prata illa om dig oavsett vad du väljer att göra. Det spelar ingen roll om du är "perfekt" någon kommer alltid kunna hitta fel. Så basera inte stora livsbeslut på vad andra kan tycka och tänka. Lev ditt liv utefter hur DU vill leva det. 
  • Anonym (Alice)
    Guldnovan skrev 2022-04-22 11:03:47 följande:

Har inte hunnit så långt än men har tre år på mig att fixa det innan sista barnet lämnat gymnasiet. För min del är det London som gäller och det är ju nära. Bostad har jag redan iom min dotter.

Och det är även din dotter sugen på, eller? Bor också i England och mina föräldrar (som jag ändå har en god relation till!) skulle aldrig få flytta in hos mig och min man. 
Svar på tråden Ruttna bort eller ok? Val i livet.