Hoppa hopprep
Vid vilken ålder kunde ditt barn hoppa hopprep?
Vid vilken ålder kunde ditt barn hoppa hopprep?
Finns det verkligen föräldrar som håller koll på sånt? Cykling och simning, visst, men hoppa hopprep?
Min lilla Karin hoppade redan vid 3 år men hon fastnade med foten i repet och slog ansiktet i marken så näsan blev sne och är idag jätteful tyvärr. Och min lille Melker började sopsortera redan vid 13 mån ålder och blev en internetkändis! Dog tyvärr nyligen
Ingen aning men tycker att det verkar vara i 5-7 årsåldern...
Finns det verkligen föräldrar som håller koll på sånt? Cykling och simning, visst, men hoppa hopprep?
Min uppfattning är att det är mer en "skolgrej" än en förskolegrej. Jag skulle inte alls bli förvånad om en 5 åring lärt sig, men inte heller förvånad om en ungdom inte kunde.
Hopprep går i perioder och det måste ju hoppas hopprep för att man ska lära sig. Lite som kulspel... Antingen lär man sig, eller så är det inte "hett".
Vad menar du med att kunna hoppa? 4-5-åringarna på sonens förskola hoppar hopprep men det är klart att de snavar rätt fort.
Vissa barn knäcker tekniken i slutet av förskoletiden. Jag lärde mig själv i låg skolålder
Vissa barn knäcker tekniken i slutet av förskoletiden. Jag lärde mig själv i låg skolålder
Våra stora dvs 6- åringarna börjar ibland hoppa lite långhopprep nu på våren …men de flesta klarar barna några enstaka hopp ( o vi pedagoger hinner inte heller stå o veva
)
När jag jobbade på fritids för ganska många år sedan ,så hade vi hoppreps utmaning där vårt fritids tävlade mot granskolans fritids , deltävlingar i varje årskurs så de tävlande var jämnbördiga …priset var glass till alla
🍦
vi övade några veckor innan o eftersom detta var en återkommande aktivitet ( vi turades om vilken skola vi var på ) så gick alla in för det o de yngre barnen lärde av de äldre…