Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Hur gör ni med kostnader kring vänners bröllop?

I din situation, hade jag tackat nej till inbjudan. Själva grejen är att det är kul och få en inbjudan till ett bröllop. 

Men det låter ingen kul för dig låter det som. 

• Gameofthrones

Jag tycker att i din situation. Så ska man inte betala så mkt för gå på ett bröllop. 

Men hade det varit nära vän. Hade jag haft två val betala eller skita i det. Ekonomiskt så tycker jag att de som som håller i bröllopet kan lägga ut till gästerna. Med hotell. Så skulle jag ha gjort. Det finns val. Hur en inbjudan kan göras på bästa sättet. Har det varit gäster hade jag sett till gästrum / hotell, /vandrarhem etc. 

Har varit på bröllop och då har det varit enkla lätt och ta sig dit och det har varit flygresa hit och dit. 

Eftersom du inte känner dessa människor. Strunta i och gå. 

• Gameofthrones
    Anonym (eio) skrev 2022-04-25 14:08:35 följande:
    Äh, inte kan brudparet förväntas bjuda även på boende och resa till alla som är bjudna. Däremot får de vara beredda på att en del inte kan komma om det blir dyra resor och dyr logi. Och för en del gäster så kommer det inte att spela någon roll, de kommer ändå.

Men det fina med en inbjudan är ju just att det är en inbjudan, ingen order. Så kan man, eller vill man inte komma så kan man tacka nej. Och det kan man göra av vilka skäl man vill. 
    Kan nog hplks6med dig där med. Att inte många dyker upp.

Men kan tycka, vill man ha ett bröllop tänk på de som ska bjudas in.? 
Svar på tråden Hur gör ni med kostnader kring vänners bröllop?