• Anonym (G)

Långvarig otrohet, olika bud

I trådar om otrohet finns det två inställningar. Är det frun som skriver att hon blir bedragen kan mannen omöjligt älska henne utan älskarinnan, är det älskarinnan som skriver är det samma inställning. 

Det jag funderar på är jag egentligen långvarig otrohet handlar om. Alltså inte engångsföreteelser utan när någon har en sidorelation under flera år. 

• Svar på tråden Långvarig otrohet, olika bud
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (G) skrev 2022-04-27 08:37:17 följande:
    Tror absolut saker kan vara komplicerade och att man kan ha känslor för flera. Frågan är vilken typ av känslor? Det känns som att nästan alla fall man hör talas om är där den upptagna har barn. Det verkar som att har de inte barn är de snabba att lämna för den nya kärleken så frågan är väl, hur stark är den gamla egentligen och hur mycket handlar om praktisk skäl. Har då nästan aldrig iaf personligen läst en tråd där någon inte vill lämna som är barnlös, någon enstaka med sambo kanske som stannar kvar men läst/hört väldigt många gånger att par träffats när en av dem eller båda redan var i en(barnlös) relation, 
    Tror oxå de med barn stannar kvar i större utsträckning. "Min" hade barn och stannade pga hans skräck att någon annan "idiot" skulle kliva in och vara nån pappafigur. Han hade mindre problem med att hon träffade en ny, det var det där med barnen som var svårast. 
    Plötsligt lämnade hon honom och nu står han inför den möjligheten ändå. 

I övrigt så tänker jag att alla blir blåsta av den otrogna. Den bedragne mannen/kvinnan blir blåst fast vet inte om det och stannar. Den som deltar i otroheten blir blåst, vet om och stannar ändå. 
  • Anonym (Realistisk)
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 09:50:48 följande:
    Tror oxå de med barn stannar kvar i större utsträckning. "Min" hade barn och stannade pga hans skräck att någon annan "idiot" skulle kliva in och vara nån pappafigur. Han hade mindre problem med att hon träffade en ny, det var det där med barnen som var svårast. 
    Plötsligt lämnade hon honom och nu står han inför den möjligheten ändå. 

I övrigt så tänker jag att alla blir blåsta av den otrogna. Den bedragne mannen/kvinnan blir blåst fast vet inte om det och stannar. Den som deltar i otroheten blir blåst, vet om och stannar ändå. 
    Många skiter nog i om dom blir blåsta på ena eller andra sättet. Bara dom får knulla.
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (Realistisk) skrev 2022-04-27 09:55:35 följande:
    Många skiter nog i om dom blir blåsta på ena eller andra sättet. Bara dom får knulla.
    Nej....jag sket inte i det bara för att jag skulle få knulla. 
    Jag valde de små stunderna av uppmärksamhet från honom fast jag visste det inte var äkta. Han drevs av att knulla. Jag suktade efter uppmärksamhet. 
  • Anonym (Realistisk)
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 10:03:47 följande:
    Jag valde de små stunderna av uppmärksamhet från honom fast jag visste det inte var äkta. Han drevs av att knulla. Jag suktade efter uppmärksamhet. 
    Ok, men då fick ni båda det ni ville då. 
  • exandthecity
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 10:03:47 följande:

Tur att Instagram finns nu så att kvinnor kan få utlopp för uppmärksamhetsbehovet där, utan att behöva fläka upp sej för en otrogen gift man.

(fast en del kanske gör båda grejjerna.. kan man gissa)

• Anonym (Nr 2)
    Anonym (Realistisk) skrev 2022-04-27 10:13:48 följande:
    Ok, men då fick ni båda det ni ville då. 
    Jag fick verkligen inte vad jag ville men stod ut med smulor trots jag visste jag blev utnyttjad. Vad är ditt problem? 
  • Anonym (Realistisk)
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 10:21:44 följande:
    Jag fick verkligen inte vad jag ville men stod ut med smulor trots jag visste jag blev utnyttjad. Vad är ditt problem? 
    "Stod ut med smulor" och du känner dig "utnyttjad". Visst är det den otrogne som är boven. Men du hade också ett ansvar.
  • Anonym (Nr 2)
    exandthecity skrev 2022-04-27 10:20:28 följande:

Tur att Instagram finns nu så att kvinnor kan få utlopp för uppmärksamhetsbehovet där, utan att behöva fläka upp sej för en otrogen gift man.

(fast en del kanske gör båda grejjerna.. kan man gissa)

Lite svårt att få uppmärksamhet i form av kroppskontakt, kyssar och smek på en social plattform. 
    Han är väl den som fläker ut sig för andra kvinnor utöver sin egen. 

Din sista mening är ju.....jösses. Kvinnor som träffat en upptagen visar även nakenbilder på nätet eller hur menar du? 
  • Anonym (X)
    Anonym (G) skrev 2022-04-27 08:37:48 följande:
    Detta är min erfarenhet när det gäller män, mer sällan kvinnor. 
    Jag tror att det handlar om exakt samma sorts egoism när en kvinna har denna typ av långvarigt förhållande vid sidan om.
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (Realistisk) skrev 2022-04-27 10:25:19 följande:
    "Stod ut med smulor" och du känner dig "utnyttjad". Visst är det den otrogne som är boven. Men du hade också ett ansvar.
    Jag har inte friskrivit mig nåt ansvar. 
Svar på tråden Långvarig otrohet, olika bud