• Anonym (G)

Långvarig otrohet, olika bud

I trådar om otrohet finns det två inställningar. Är det frun som skriver att hon blir bedragen kan mannen omöjligt älska henne utan älskarinnan, är det älskarinnan som skriver är det samma inställning. 

Det jag funderar på är jag egentligen långvarig otrohet handlar om. Alltså inte engångsföreteelser utan när någon har en sidorelation under flera år. 

• Svar på tråden Långvarig otrohet, olika bud
  • Anonym (Realistisk)
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 10:40:52 följande:
    Jag har inte friskrivit mig nåt ansvar. 
    Inte uttryckligen, men man kan läsa det mellan raderna.
  • Anonym (Nr 2)

Hur många säger det? Det där vet du ju inte förekommer. 

Anonym (oooo) skrev 2022-04-27 07:46:03 följande:
    Är det inte ett väldigt konstigt sätt att visa att man älskar sin fru? 
    "Hej älskling! Jag vill bara säga att jag älskar dig så mycket även om jag knullar på frun i gula huset på nästa gata när du är på kurs varannan torsdag". 
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (Realistisk) skrev 2022-04-27 10:44:25 följande:
    Inte uttryckligen, men man kan läsa det mellan raderna.
    Det är din tolkning och inte hur jag tänker. 
  • Anonym (Realistisk)
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 10:48:29 följande:
    Det är din tolkning och inte hur jag tänker. 
    Klart att det är min tolkning. Den baseras på hur flera tidigare partners agerat.
  • Anonym (Pinglan)

Tror absolut man kan älska den partner man bedrar men i grunden saknar man något som man väljer att söka vid sidan om och är för "rädd" för att lämna ursprungsrelationen.
    kärlek kan förändras och bli mer som till ett syskon eller nära vän, men attraktionen dö. I slutändan så är otroheten ett svek mot relationen till sin partner och har det gått så långt att det inte handlar om en engångsföreteelse utan varar månader eller år så bör man visa respekt nog att lämna eller åtminstone informera den andra om vad man håller på med.

• Anonym (Man)

Har haft två lite längre relationer med gifta kvinnor. Båda hade man, hus, barn, familj. Jag hade under den tiden i mitt liv inget intresse av av en seriös relation med någon. Själva upplägget passade mig bra.

Deras anledning handlade mest om passion, lite romantik, avbrott från vardagen, uppmärksamhet, okomplicerat och bra sex.

• Anonym (Nr 2)
    Anonym (Realistisk) skrev 2022-04-27 10:52:08 följande:
    Klart att det är min tolkning. Den baseras på hur flera tidigare partners agerat.
    Ok men lägg inte det på mig i såna fall. Jag är inte en av dina tidigare partners. 
    Varför kallar du "älskarinnan" för partner? Är inte partner den man lever med? 
    Jag har då aldrig varit partner med  han som var otrogen. 
  • Anonym (Realistisk)
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 11:02:17 följande:
    Ok men lägg inte det på mig i såna fall. Jag är inte en av dina tidigare partners. 
    Varför kallar du "älskarinnan" för partner? Är inte partner den man lever med? 
    Jag har då aldrig varit partner med  han som var otrogen. 
    Jag "lägger" inget på dig. Jag ger bara min syn på saken. Kvinnor har en tendens att agera på liknande sätt. Så även män.
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (Realistisk) skrev 2022-04-27 11:08:44 följande:
    Jag "lägger" inget på dig. Jag ger bara min syn på saken. Kvinnor har en tendens att agera på liknande sätt. Så även män.
    Skriv då inte att du läser mellan mina rader. Du skrev för övrigt att det berodde på tidigare partners. Har du egen erfarenhet av otrohet? Vem av de tre inblandade var du i så fall? 
  • Anonym (Nr 2)
    Anonym (Realistisk) skrev 2022-04-27 11:08:44 följande:
    "Kvinnor har en tendens att reagera på liknande sätt, så även män"
    Då reagerar vi lika m.a.o. 
    Eller menar du att det är nr 2 som tänker så oavsett om den är kvinna eller man? 
  • exandthecity
    Anonym (Nr 2) skrev 2022-04-27 10:30:09 följande:
    Lite svårt att få uppmärksamhet i form av kroppskontakt, kyssar och smek på en social plattform. 
    Han är väl den som fläker ut sig för andra kvinnor utöver sin egen. 

Din sista mening är ju.....jösses. Kvinnor som träffat en upptagen visar även nakenbilder på nätet eller hur menar du? 

Jag menar att det finns många milfar på insta som visar upp sej i tajta träningskläder, badkläder etc.

Även dilfar, mamiler etc men kvinnorna verkar vara överrepresenterade.

Svar på tråden Långvarig otrohet, olika bud