Slänger ut några till känna igen sig - frågor..
Trötthet?
När sambon blev trött upphörde allt att fungera. Själv exempelvis blir jag lättretlig och seg när jag är trött. Jag tänker både sämre och långsammare. Men jag kan ju fortfarande utföra saker i hemmet och så. Kanske lite långsammare än i vanliga fall möjligen, men i alla fall. Sambon däremot.. Nej!
-Oj nu är jag så trött nu måste jag sova. Gick och borstade tänderna, och sedan och lade sig. Aldrig plocka ur diskstället eller nåt innan. Trött betydde sova punkt slut. Som att det bara fanns två lägen. Trött eller inte trött typ.
Total oförmåga att sätta saker i ett rimligt perspektiv?
Exempelvis fråga sig varför ingen annan i hela världen nu gör på ett visst sätt om det är så oerhört smart, och enda sättet att göra något på.
Då och då i vardagslivet så uppstod ett behov av att göra saker på ett helt egenpåhittat sätt. Med någon för mig oerhört tillkrånglad förklaring på varför.. Förklaringar som sambon däremot tyckte var de mest logiska och naturliga i världen verkade det som.
-Öh, måste vi ha den här prylen ståendes just här?
-Klart den ska stå placerad här, VAR ANNARS?
-Jo men man snubblar ju på den?
-Ja, men var hade du tänkt den skulle stå då? Jag behöver faktiskt kunna komma åt den snabbt.. bla bla
-Suck.. Okej då, Jag orkar inte tjafsa..
Kunde typ handla om någon blomvas som skulle stå där den var lättast att komma åt och vattna, inte där den var snyggast placerad rent estetisk, eller om den var praktiskt placerad ur nåt annat perspektiv .
Eller bara vad som helst..
Uppenbara skämt som tolkades bokstavligt?
Som att sambon absolut inte kunde höra på tonläget om nånting var ironiskt menat eller allvarligt sagt.
Monotont pratande?
Oavsett om nånting sorgligt, eller nåt glatt och kul berättades lät nästan själva språkmelodin helt likadan.