Anonym (renlig av mig) skrev 2022-05-06 19:54:41 följande:
Är det här sunkigt/ohygieniskt? (träningsrelaterat)
* Inte ha trosor under träningstights eller hotpants och träna så med bara ett enda elastiskt tunt lager tyg mellan sig själv och omvärlden?
* Inte använda nån form av överdel på när man tränar, utan bara ha sport-bh?
* Ta av sig skorna på gymmet vid vissa övningar och köra dem barfota för att det "känns bättre"?
* Sminka sig tungt innan man tränar, svettas och det ser ut som corpsepaint i slutet av passet när det halvt flutit bort?
* Inte duscha eller byta om efter man tränat, utan bara ta på sig jacka och ytterskor, gå och handla, kanske gå i träningskläderna i flera timmar som det vore helt vanliga kläder innan man duschar på kvällen?
* Armbågsskydd som man använder vissa pass och förmodligen aldrig tvättar?
* Träna i bikini(!) och skor på ett utegym?
1. Jag förstår inte varför man inte skulle ha trosor under tightsen när man tränar. Det låter jättekonstigt och ofräscht tycker jag. Hur vet du att de inte har det?
2. Jag har ofta bara sport-BH på överkroppen när jag tränar på gym. Det är ingen push-up eller liknande utan en som håller brösten på plats men som låter nederdelen av magen och ryggen vara bar. Det är rätt skönt när det blir varmt och jag ser inget konstigt med det. Många killar tränar med en typ av ärmlöst linne med bara en tunn remsa av tyg bak i ryggen. Inget konstigt med det heller. Ingen tittar särskilt mycket på andra på mitt gym inbillar jag mig.
3. Nej. Det är ofräscht med barfota. Många tränar i strumplästet, men det är rätt sunkigt också tycker jag.
4. Sminka sig hårt är bara dumt. Man är väl inte där för att vara snygg? Jag använder bara lite mascara och eyeliner.
5. Jag duschar aldrig på gymet utan tar bara min jacka och kör hem för att duscha. Jag tycker att allmänna duschar är superäckliga och jag sätter inte min fot där om jag inte absolut måste. Men jag går inte heller omkring i svettiga träningskläder. Jag tvättar dessutom allt efter varje pass och skulle aldrig komma på tanken att ta på mig träningskläder som jag en gång svettats i och som därefter torkat. Det är då som svettlukten kommer fram nästa gång.
6. Använder inga armbågsskydd så jag vet inte.
7. Varför inte? Om det är en varm sommardag är det väl jätteskönt? Nu har jag iofs ganska stora bröst så om det blir mycket hopp, så är det ändå sport-BH som gäller.