Inlägg från: Anonym (inte tillräcklig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (inte tillräcklig)

Kan inte släppa att han var otrogen

2018 var min sambo otrogen mot mig. Jag mår fortfarande dåligt av det. I början mådde jag dåligt hela tiden, nu kommer det bara när han t.ex. "gömmer" sin telefon, låser dörren till sitt kontor o.s.v.
    Hans otrohet krossade mig totalt. Jag kände mig ful, oönskad och värdelös. Han valde andra kvinnor framför mig, samtidigt som han flera gånger sa till mig att han var för trött eller upptagen för att ha sex eller skicka sexiga bilder/sms (som vi ofta gjorde innan allt).
    Jag kan inte prata med någon om det för jag skäms så mycket över att jag inte var tillräckligt för honom.

Hur kommer jag över detta? 

• Svar på tråden Kan inte släppa att han var otrogen

Egentligen vet jag att jag bör ha lämnat honom när det hände men jag hade så dålig självkänsla att jag verkligen trodde att det var mitt eget fel att det hände. 

Nu känner jag även skuld över att jag inte kunnat bidra speciellt mycket ekonomiskt senaste två åren p.g.a. att jag pluggat. Jag är klar med min utbildning om bara en månad och har fått ett nytt jobb så nu skulle jag ha råd att flytta. Jag skulle känna mig så taskig om jag flyttade nu när jag kommer ha mer pengar för jag vill inte att han ska tro att jag utnyttjat honom och flyttade in hos honom bara för att jag inte hade råd att bo själv. 
    Han har haft det lite jobbigt psykiskt senaste tiden för att han fått en ADD-diagnos och började medicinera. Även det har varit en anledning till att jag inte lämnat eftersom jag inte vill att hans mående ska försämras.

nonameleft skrev 2022-05-09 14:42:49 följande:

1. Otroheten var INTE ditt fel. 
    2. HAN var otrogen och det är upp till HONOM att bevisa för dig att du nu kan lita pa honom. Detta innebär, 100% öppenhet, inget smusslande med telefonen och dylikt. Troligtvis haller han fortfarande pa med saker som inte är helt ok om han inte kan lämna sin telefon framme.
    3. Om man har ett samboliv sa är det fullkomligt normalt att var och en bidrar efter förmaga till den gemensamma ekonomin. Du kan ju inte stanna kvar med honom bara för att bevisa att du inte varit med honom pga den ekonomiska situationen.Du behöver bygga upp dig själv igen och det gör du bäst utan honom. 

Jag vet att du har helt rätt och egentligen håller jag med dig helt, har bara svårt att acceptera det. Mitt största problem är nog att jag hatar att såra andra och jag tror att det är därför jag inte vågat lämna. 
    Yllop skrev 2022-05-09 15:24:12 följande:

Tror du att detta förhållande som har någon framtid?

Har inte vågat tänka på det förut men nu när jag tänker på det tvekar jag, vet inte hur länge jag orkar med det här

Har börjat prata med honom om det nu och vi har beslutat att jag ska skaffa ett eget boende så att vi får vara isär ett tag. Tror dock att det kommer ta slut när vi separerat.

Tack för alla svar

Svar på tråden Kan inte släppa att han var otrogen