Anonym (inte tillräcklig) skrev 2022-05-09 14:26:23 följande:
Egentligen vet jag att jag bör ha lämnat honom när det hände men jag hade så dålig självkänsla att jag verkligen trodde att det var mitt eget fel att det hände.
Nu känner jag även skuld över att jag inte kunnat bidra speciellt mycket ekonomiskt senaste två åren p.g.a. att jag pluggat. Jag är klar med min utbildning om bara en månad och har fått ett nytt jobb så nu skulle jag ha råd att flytta. Jag skulle känna mig så taskig om jag flyttade nu när jag kommer ha mer pengar för jag vill inte att han ska tro att jag utnyttjat honom och flyttade in hos honom bara för att jag inte hade råd att bo själv.
Han har haft det lite jobbigt psykiskt senaste tiden för att han fått en ADD-diagnos och började medicinera. Även det har varit en anledning till att jag inte lämnat eftersom jag inte vill att hans mående ska försämras.
Hur många år ska du bo med en otrogen idiot innan du känner att du betalat tillbaka....? Är det inte bättre att du ger honom en klumpsumma som kompensation och lämnar honom?
Hans mående beror inte på dig, det kan jag försäkra dig. Det här kan låta hårt men du är liksom ingen magisk talisman som håller honom frisk, och även om alla kan bli ledsna när de blir dumpade så kommer även han över det.