Inlägg från: BodyIsYourTemple |Visa alla inlägg
  • BodyIsYourTemple

39 år, Sahlgrenska sa nej, landstingsfinansierad utredning och IVF någon annanstans?

Hej!

Jag är 39 år och fyller 40 i december, partnern är 41. Ringde precis Sahlgrenska och de sa nej till fertilitetsutredning, men att jag skulle kunna få en landstingsfinansierad utredning t.ex. på Nordic Ivf i Göteborg och att de sedan skickar en remiss som jag kan använda i ett annat län för ivf.

- Någon som har erfarenhet av detta?

- Kan man som 39-åring som fyller 40 om 7 månader få landstingsfinansierad utredning och ivf någonstans i Sverige?

Tack så hemskt mycket för svar! Glad

• Svar på tråden 39 år, Sahlgrenska sa nej, landstingsfinansierad utredning och IVF någon annanstans?
  • BodyIsYourTemple
    Hej!

Tack så hemskt mycket för den informationen @Kronärtskocka! Jag håller på att kolla upp det!

@niceweather, ursäkta om jag var otydlig, jag tänkte på åldersbegränsningarna vid Sahlgrenska när jag ställde min fråga. De är <40 år för infertilitetsutredning och <39 år då remiss för ivf skall vara de tillhanda. Nordic IVF i Göteborg ville inte ta emot mig för en langstingsfinansierad fertilitetsutredning då jag redan är 39 och deras köer är 5 resp. 9 månader för utredning/start av ivf. 

@Aliona, ja det stämmer i varje fall för Sahlgrenska. Men jag tror i andra regioner kan det vara så att man måste vara <40 år när remissen för ivf lämnas in, men att man sedan får påbörja sina ivf-cykler. Håller på att kolla upp detta..
Svar på tråden 39 år, Sahlgrenska sa nej, landstingsfinansierad utredning och IVF någon annanstans?