Inlägg från: Anonym (Kvällsugglan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvällsugglan)

Sovtider för vuxna

Hur funkar det i era relationer med sömn?

Jag är en kvällsmänniska. Min man är morgonmänniska.

Jag läste en bok i soffan ikväll. Kl blev 22. Mannen började sura över att jag alltid lägger mig för sent och han släckte min lampa vid soffan genom fjärrkontroll så jag inte kunde läsa längre.

Jag tycker personligen inte kl 22 är så sent, men nästan varje dag börjar min man tjura på kvällen när klockan är efter kl 22, ibland redan vid halvtio också?

Hur har ni andra det? Lägger ni er samtidigt oftast? Blir er partner sur om ni är uppe längre?

• Svar på tråden Sovtider för vuxna
  • Anonym (Kvällsugglan)
    Anonym (Biobonus) skrev 2022-05-12 22:42:28 följande:

Hemma hos oss räknas man inte som en kvällsmänniska om man läser till kl 22. Här är vi förvånade om vi någon gång somnar före kl 24. Redan när barnen gick i mellanstadiet hade de en del dagar träningar som gjorde att de inte var hemma förrän 22. Men vi behöver inte stiga upp förrän 07.30 som tidigast. När måste m  sa Ken upp om morgonen?

Han brukar gå upp senast 06:15. Han har kontorsjobb med flex men han gillar att vara på kontoret helst runt kl 07, men tror han oftast är där 07:30. Han har ca en halvtimme till jobbet.

Jag jobbar tio minuters gångväg hemifrån/jobbar mycket hemifrån och kan sova längre, och börjar oftast inte jobba innan kl 08, ibland senare?
Svar på tråden Sovtider för vuxna