Anonym (TS) skrev 2022-05-15 02:14:18 följande:
Vuxna män ska inte kunna utnyttja dem. Det finns hur många som helst vittnesmål som t.ex lyder "jag var 16 och han 33 och han sa att jag var så mogen, och jag kände mig speciell". Sedan inser de att de blivit utnyttjade. Tyvärr lägger samhället skulden på tjejen och tycker att hon borde vetat bättre. Poängen är att en 16-åring är ett barn och förstår inte bättre.
Det går ju åt bägge håll. Vuxna kvinnor kan också utnyttja unga killar glöm inte det.
Sedan kan säkert en mogen 15 åring ta ansvar och ligga med en 20 åring el vad om det känns rätt.
Man måste inte alltid offergöra främst tjejer som du gör här litegrann. Även samhällsmentaliteten tar bort ansvaret från tjejen genom daltandet att du är ung, du är offer, du visste inget,du är utnyttjad..Den stora stygga vuxna mannen däremot. Det kan också bidra till att jaha jag var utnyttjad egentligen men i själva verket var det just inte så, utan att sexet tillkom med bägges fulla medgivande och vilja.
Sedan finns alltid sluskfolk och pedofiler av bägge kön. Förstår inte hur höjning av byxmyndighetslagen ska hjälpa där riktigt?
Peddos riktar ju oftast in sig på de som ej genomgått full pubertet.
Min tanke är mer diskutera sitt värde och rätt till integritet med sina ungdomar. Att kunna säga nej. Man kan unna sig ett nej. Aldrig gå med på tjatsex, m.m. Bägge kön givetvis.
Sedan Inte att glömma bort att vissa 15 åriga tjejer ljuger och säger att de är äldre än vad de är just för att hänga med äldre män. De kan både se ut och bete sig som långt äldre än 15. Själva frågan är rätt komplicerad.
15 år är rätt ungt tycker jag själv för sexuella aktiviteter.