• Anonym (TS)

Åldern för "byxmyndighet" för låg?

I många andra länder /stater är åldern högre, t.ex 18. Man är ett barn vid 15. Men vuxna män kan utnyttja tjejer som är 15 och det finns inget någon kan göra eftersom det är lagligt. En 15-åring är inte vuxen! Men en vuxen man som har sex med en 15-åring är inte brottsling, vilket känns helt fel. Vi behöver skydda ungdomarna från grooming och höja åldern för när man blir "byxmyndig".

• Svar på tråden Åldern för "byxmyndighet" för låg?
  • EnAnonumius
    Anonym (Emma) skrev 2022-05-15 17:37:06 följande:
    Jaha men VAD är vuxna män då dom GILLAR barn under 15år som har lite bröst? Är inte det att vara pedofil menar du? Vad du än kallar det så är det fel. Och du kan väl själv ta upp det om pojkar om du vill.
    Anonym (Emma) skrev 2022-05-15 17:43:59 följande:

Dessutom gör jag ingen skillnad på hebefiler och pedofiler...

Jag bryr mig inte om DU inte gör skillnad. Det är irrelevant att du subjektivt anser att hebefiler och pedofiler är "samma".   Det hjälper ju knappast offren i praktiken att resonera och medvetet "sammanblanda2 så som du gör så som du gör.

Jag tänker fortsätta att använda rätt ord på rätt plats.
    Och fortsätta att rätta felaktigheter om detta när jag ser det.

Sedan så anser jag att det är idiotiskt att enbart utmåla männen som du gör också. Pedofiler finns både hos män och kvinnor.  Och kvinnliga pedofiler skall demoniseras lika hårt som de manliga och aldrig marginaliseras. 

Men som vanligt i denna typ av debatter så skall bara  män demoniseras och pojkar , som är offer, marginaliseras hårt. Kvinnliga pedofiler marginaliseras så hårt så att det gränsar till förnekelse att  kvinnliga pedofiler finns, och flickor är alltid "största" offren för pedofiler.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Emma) skrev 2022-05-15 18:23:51 följande:
    Haha så du har suttit på flashback och lärt dig? Wow..
    Vad skrev jag att jag lärde mig enbart på flashback?
    Ingenstans du. SÅ du kan spola skitsnacket om jag har suttit på Flashback och "lärt mig".

Jag skrev visserligen:

"Och att jag var tvungen att sätta mig in i ämnet "pedofili" också för att kunna moderat den avdelningen. "

Det är inte samma sak som att det var just på Flashbackk jag gjorde detta.. Det finn, för DIN information så många andra ställen man kan lära sig om pedofiler än Flashback.
    Men jag förstår att du väljer att utgå att det är bara på Flashback jag lärde mig, för det är ju precis det man kan förvänta sig att en person som du gör som väljer att inte skilja på pedofiler och hebefiler.

Men NÄR skall du svar på min fråga?

Du hävdade att det är större risk för flickor än pojkar.

Hur vet du detta?

Jag kommer att fråga dig detta tills du svara på frågan. Så du kan förbereda dig redan nu att jag kommer att ställa den frågan till dig upprepat tills du svara på den eller tills du lämna diskussionen frivilligt för att du tröttnar på att få samma fråga för att du eventuellt inte kan svara på den egentligen.

• EnAnonumius
    Anonym (Emma) skrev 2022-05-15 18:22:24 följande:
    Flashback? 
    Men du klarade av att sitta där i ett år utan illamående? Inte dåligt!
    Jag har inte hävdat att jag satt där ett år utan att bli illamående.  Är det mer felaktiga påståenden du skall komma med som jag inte har sagt eller skrivit?

Och när skall du svara på min fråga?

Du har hävdat att det är större risk för flickor än för pojkar.

Hur vet du detta?

Som sagt nu kommer jag inte svar på mer frågor rån dig fören du svara på min fråga kring ditt påstående.
    Och som sagt jag kommer att upprepa min fråga till dig tills du svara på den eller du lämnar diskussionen frivilligt då du inser att du inte kan svara på den frågan på ett adekvat sätt egentligen.
  • Anonym (Emma)
    EnAnonumius skrev 2022-05-15 18:37:06 följande:
    Vad skrev jag att jag lärde mig enbart på flashback?
    Ingenstans du. SÅ du kan spola skitsnacket om jag har suttit på Flashback och "lärt mig".

Jag skrev visserligen:

"Och att jag var tvungen att sätta mig in i ämnet "pedofili" också för att kunna moderat den avdelningen. "

Det är inte samma sak som att det var just på Flashbackk jag gjorde detta.. Det finn, för DIN information så många andra ställen man kan lära sig om pedofiler än Flashback.
    Men jag förstår att du väljer att utgå att det är bara på Flashback jag lärde mig, för det är ju precis det man kan förvänta sig att en person som du gör som väljer att inte skilja på pedofiler och hebefiler.

Men NÄR skall du svar på min fråga?

Du hävdade att det är större risk för flickor än pojkar.

Hur vet du detta?

Jag kommer att fråga dig detta tills du svara på frågan. Så du kan förbereda dig redan nu att jag kommer att ställa den frågan till dig upprepat tills du svara på den eller tills du lämna diskussionen frivilligt för att du tröttnar på att få samma fråga för att du eventuellt inte kan svara på den egentligen.
    :D haha 
  • Anonym (Emma)
    EnAnonumius skrev 2022-05-15 18:44:37 följande:
    Jag har inte hävdat att jag satt där ett år utan att bli illamående.  Är det mer felaktiga påståenden du skall komma med som jag inte har sagt eller skrivit?

Och när skall du svara på min fråga?

Hur vet du detta?

Som sagt nu kommer jag inte svar på mer frågor rån dig fören du svara på min fråga kring ditt påstående.
    Och som sagt jag kommer att upprepa min fråga till dig tills du svara på den eller du lämnar diskussionen frivilligt då du inser att du inte kan svara på den frågan på ett adekvat sätt egentligen.
    Haha men nu har du nog inte riktig koll på vad du själv skriver va? ;)
  • Anonym (Spfia)
    Anonym (Ingela) skrev 2022-05-15 10:09:22 följande:
    Det är inte olagligt! 
    Det ÄR olagligt! Under förutsättning att 15-åringen anmäler den över 18 år.
  • EnAnonumius
    Anonym (Emma) skrev 2022-05-15 19:24:17 följande:
    Haha men nu har du nog inte riktig koll på vad du själv skriver va? ;)

Hur vet du detta?

• Anonym (Lux)
    Anonym (Spfia) skrev 2022-05-15 19:33:36 följande:
    Vad svamlar du om?
  • Anonym (Ingela)
    Anonym (Spfia) skrev 2022-05-15 19:33:36 följande:
    Nej det är det inte! 
  • Anonym

Ja , det är ju ett barn som går i grundskolan.
    Höj åldern

Svar på tråden Åldern för "byxmyndighet" för låg?