• Anonym (Mm)

    Äter ni p-piller?

    Hej :)

    undrar om ni äter p-piller eller inte? Om nej? Varför tar ni inte det? 


    själv har jag aldrig tagit p piller i hela mitt liv pågrund av att jag tycker det är ett miljöhot samt det finns andra sätt att skydda sig på. 


    har aldrig haft heller några hormonsrubbningar / störningar samt haft jätte lätt och bli gravid :) 
    dessutom mått väldigt bra av att inte ta! 


    hur tänker ni andra angående p-piller? 

  • Svar på tråden Äter ni p-piller?
  • Anonym (Kalle)

    Jag håller med dig. Jag tar inte heller p-piller, jag har svårt å bli gravid så jag tar det inte. 

  • Anonym (Sldrig)

    Skulle aldrig kunna äta p-piller, förstår inte tjejer som
    frivilligt gör det.

  • Anonym (Em)

    Jag äter p-piller främst för att det är bästa sättet för mig att få en normal mens. Jag mår väldigt bra av att ta p-piller. 

  • Anonym (Hälsa)

    Äter inte p-piller av hälsoskäl, har haft multipla proppar och de är en riskfaktor. Tycker det är enorma mängder hormoner som ska passera genom kroppen hela tiden, känns så obehagligt. 

  • Anonym (Mm)

    Kul att höra att det är så många som inte tar det med :)

    jag skäl tar heller inte det av hälsoskäl man mår inte bra av trycka i sig massa hormoner

  • Anonym (Femcap)

    Jag använder inte hormonella preventivmedel, av hälsoskäl och miljöskäl. Pessar (Femcap) i kombination med naturlig familjeplanering är min metod.

  • Anonym (Nejtack)

    p-pillerna dödade min sexlust och gav mig hormonrubbningar. Så nej, kommer aldrig igen använda hormonella preventivmedel. 


    Kondom är det som gäller när jag har penetrerande sex eller att min partner steriliserar sig Vilket är uppe för diskussion.

  • Anonym (Femcap)

    Ni som inte tar p-piller, använder ni något annat preventivmedel? I så fall vilket?

  • Anonym (Sldrig)
    Anonym (Femcap) skrev 2022-05-15 23:44:06 följande:

    Ni som inte tar p-piller, använder ni något annat preventivmedel? I så fall vilket?


    Vi använder kondom 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Femcap) skrev 2022-05-15 23:44:06 följande:

    Ni som inte tar p-piller, använder ni något annat preventivmedel? I så fall vilket?


    Vill man inte ha barn så behöver man inte ha sex 
  • Anonym (Hormonfri)

    Slår ett slag för kopparspiral! Aldrig mått så bra som jag gjort nu efter att jag slutade med hormoner. Och jag har hunnit prova både det ena och det andra genom åren..... 

    Dock inte ett alternativ för de som inte vill ha något i kroppen som egentligen inte hör hemma där.. Eller sjukdomar då, om man har tillfälliga kontakter :)

  • Ocdmänniska

    Äter p piller för preventivmedel men sen älskar jag att jag kan skippa mensen, går kanske 3-4 månader innan den vill komma naturligt ändå 

  • Anonym (Läskigt)

    Nej! Tycker det är läskigt vad det konstlar med kroppen på ett onaturligt sätt. Tror det kommer fler läskiga biverkningar av det än vad man vet idag. Jag testade när jag var yngre och fick skyhögt blodtryck! P-piller ökar även risken för blodproppar. Har man migrän så kan man få en stroke.. Låter ju väldigt nyttigt för kroppen va?.. Nä skippa skiten och skydda er på annat sätt, varför utsätta kroppen för ett onaturligt gift dagligen? 

  • Anonym (urs)
    Anonym (Hormonfri) skrev 2022-05-19 15:45:28 följande:

    Slår ett slag för kopparspiral! Aldrig mått så bra som jag gjort nu efter att jag slutade med hormoner. Och jag har hunnit prova både det ena och det andra genom åren..... 

    Dock inte ett alternativ för de som inte vill ha något i kroppen som egentligen inte hör hemma där.. Eller sjukdomar då, om man har tillfälliga kontakter :)


    Har aldrig mått så dåligt som med kopparspiral. Blev kopparförgiftad och min kropp är fortfarande förstörd efter den, 7 år efter uttaget....
  • Anonym (Misshandel)

     nej, det är ju inte bra för kroppen och miljön.

    en del kanske har medicinska indikationer men för enbart skydd - nej nej! har aldrig tagit det. Testat i tonåren och mådde bedrövligt. ska han inte ha kondom så funkar avbrutet bra för mig. Han får ju sterilisera sig annars. Man kan inte proppa i sig syntetiska känshormoner för snubbens skull alltså.

    harhögt blodtryck Så jag får inte ens :D

    ingen Fara, är inte superrfertil?

Svar på tråden Äter ni p-piller?