• Sun 15 May 2022 22:52
    2632 visningar
    11 svar
    11
    2632

    34 år och dumpad IGEN

    Så står jag här återigen... Ännu ett förhållande som går i kras. 
    Vi har levt i ett distansförhållande, ca 11 mil ifrån varandra, i nästan 2 år. Han har 2 barn sedan tidigare och vi har setts varenda helg. 

    För en vecka sen ifrågasatte jag honom då han var så kall mot mig, tog avstånd och var konstig. Förnekar under lördagen att det är något, säger att han älskar mig, skärper sig. För att sedan vakna upp på söndagen och inte vilja vara nära. 
    Frågar igen och helt plötsligt vet han inte vad han vill  säger att han inte vet vad han känner längre. Att han tycker det är jobbigt att vara låst varje helg. 

    Jag älskar verkligen honom, mår så jävla dåligt och gör allt nu för att han ska ge det en chans och försöka. Vill inte börja om igen. 
    Jag var inställd på att vi skulle flytta ihop och skaffa barn inom en snar framtid. Nu står jag här sjölv IGEN och den där biologiska klockan tickar värre än någonsin. 
    Vet inte vart jag ska ta vägen, hur ska jag hantera det här. Finns det något jag kan göra för att han ska ändra sig? :'(

  • Svar på tråden 34 år och dumpad IGEN
  • Sun 15 May 2022 22:55
    #1
    +4

    Man kan inte ändra hur någon känner, och vill du ens vara med någon som inte helt vill vara med dig ?  Ibland svalnar känslor helt enkelt, det rår ingen för. Men det betyder inte att det är kört för dig, det betyder bara att han inte var den för dig helt enkelt. 

  • Sun 15 May 2022 22:59
    #2

    Ne egentligen borde man inte vilja det. Men jag är ganska skadad från tidigare förhållanden. 
    Så det här med separation och att alla drar tar väldigt hårt på mig. Och jag kämpar som ett djur in i det sista. 

    Jag förstår bara inte, trodde allt var bra. Problemet är jubatt han inte pratat med mig. Om något. Så det är jättesvårt att veta hur han tänker..

  • Mon 16 May 2022 06:47
    #3
    Beckie88 skrev 2022-05-15 22:59:00 följande:

    Ne egentligen borde man inte vilja det. Men jag är ganska skadad från tidigare förhållanden. 
    Så det här med separation och att alla drar tar väldigt hårt på mig. Och jag kämpar som ett djur in i det sista. 

    Jag förstår bara inte, trodde allt var bra. Problemet är jubatt han inte pratat med mig. Om något. Så det är jättesvårt att veta hur han tänker..


    Förstår att det tar hårt.

    Det är ju svårt och otroligt taskigt att han better sig så och inte kommunicerar, så du får leva i ovissheten. Men tänker lite att än vad så kommer du ändå vara sårad av detta, så sörj förhållandet. Och försök att inte tänka för mycket på hur han tänker utan ta det för vad det är, ett avslut. 
  • Mon 16 May 2022 07:23
    #4
    Beckie88 skrev 2022-05-15 22:59:00 följande:

    Ne egentligen borde man inte vilja det. Men jag är ganska skadad från tidigare förhållanden. 
    Så det här med separation och att alla drar tar väldigt hårt på mig. Och jag kämpar som ett djur in i det sista. 

    Jag förstår bara inte, trodde allt var bra. Problemet är jubatt han inte pratat med mig. Om något. Så det är jättesvårt att veta hur han tänker..


    Låter ju spontant som att det är något han sitter och "tjuvhåller" på.

    Samtidigt så kan jag förstå honom. Jag satt och tjuvhöll på en massa i mitt äktenskap. Inte vackert gjort men orsaken var att öppnar jag käften så tar det slut. En korrekt bedömning. Nu håller vi på att skilja oss! :P

    Orsaken till varför jag inte sa något var eftersom jag inte ville att barnen skulle behöva uppleva en separation. Nu blev det så ändå.

    Det där med biologisk klocka kan ju vara ett problem. Mitt råd är att pusha på honom. Avkräv ett svar nu eller så agerar du utifrån den information du har. Och innefattar inte det flytta i hopp och skaffa barn på en gång så drar du.

    När du letar ny sen så får du väl ha det som krav att: barn = fort. Alternativt skaffa barn på egen hand.


  • Anonym (Old)
    Mon 16 May 2022 07:30
    #5
    +2

    Glöm honom. Även om ni skulle få ihop det igen så är risken stor att han dumpar dig igen. Skaffa en man utan barn och bilda kärnfamilj istället. Det finns många bra män, ut på dejtingsajterna igen bara. Och skippa distans - det funkar aldrig.

    Vad det gäller den biologiska klockan så var tydlig från början med att du vill ha barn snart. Jag träffade min man när jag var 34 och vi har tre barn. Så visst kan det funka.

  • Mon 16 May 2022 07:57
    #6
    -1

    Skaffa barn på egen hand. Man kan inte stressa fram kärlek bara för att man vill ha barn nu. Att finna kärlek tar många år att hitta, för att man måste se varandra i 100-tals situationer, och bli positivt överraskad i 98%(?) av fallen. Du kommer inte finna riktig kärlek bara sådär... Jisses, vad stressigt att vara i den sitsen. Mindre nervöst är det att skaffa barn själv, än med första bästa man.

  • Gameof­throne­s
    Mon 16 May 2022 08:25
    #7
    +1

    Endel människor klarar av distansförhållande, endel inte.

    Du har en biologisk klocka. De kanske din kille känner av. Och de kan förändra ens känslor. 

    Vill du leva med ngn så kan du vara öppen med att du vill ga barn men stressa inte fram det. Du kanske inte tycker att du gör det. Men kroppsspråk säger otroligt mkt. 

    Skaffa barn själv har du ekonomi för de och framåt så satsa på det? Längre fram eventuellt så har du barn och kan skaffa dig en kärlek som är inte byggd på enbart stress? 

  • sextio­talist
    Mon 16 May 2022 08:28
    #8
    Beckie88 skrev 2022-05-15 22:59:00 följande:

    Ne egentligen borde man inte vilja det. Men jag är ganska skadad från tidigare förhållanden. 
    Så det här med separation och att alla drar tar väldigt hårt på mig. Och jag kämpar som ett djur in i det sista. 

    Jag förstår bara inte, trodde allt var bra. Problemet är jubatt han inte pratat med mig. Om något. Så det är jättesvårt att veta hur han tänker..


    Han kan behövt processa det själv, ibland är det saker som inte går att ta på. Dvs inget som kan förändras. 
  • Mon 16 May 2022 10:35
    #9
    Gameofthrones skrev 2022-05-16 08:25:34 följande:

    Endel människor klarar av distansförhållande, endel inte.

    Du har en biologisk klocka. De kanske din kille känner av. Och de kan förändra ens känslor. 

    Vill du leva med ngn så kan du vara öppen med att du vill ga barn men stressa inte fram det. Du kanske inte tycker att du gör det. Men kroppsspråk säger otroligt mkt. 

    Skaffa barn själv har du ekonomi för de och framåt så satsa på det? Längre fram eventuellt så har du barn och kan skaffa dig en kärlek som är inte byggd på enbart stress? 


    Smart tänk. Ibland är det bra att vara lite mer logisk än känslig.

    Ts, låt inte barndrömmen gå förlorad, bara för att killen var en idiot...
  • Gameof­throne­s
    Mon 16 May 2022 10:56
    #10
    StudierKemi skrev 2022-05-16 10:35:05 följande:
    Smart tänk. Ibland är det bra att vara lite mer logisk än känslig.

    Ts, låt inte barndrömmen gå förlorad, bara för att killen var en idiot...
    Jo, ibland kommer det vettiga svar från mig.
    :) 
  • Mon 16 May 2022 10:57
    #11
    Gameofthrones skrev 2022-05-16 08:25:34 följande:

    Endel människor klarar av distansförhållande, endel inte.

    Du har en biologisk klocka. De kanske din kille känner av. Och de kan förändra ens känslor. 

    Vill du leva med ngn så kan du vara öppen med att du vill ga barn men stressa inte fram det. Du kanske inte tycker att du gör det. Men kroppsspråk säger otroligt mkt. 

    Skaffa barn själv har du ekonomi för de och framåt så satsa på det? Längre fram eventuellt så har du barn och kan skaffa dig en kärlek som är inte byggd på enbart stress? 


    Stressa och stressa... Hur lång tid tar det att söka, dejta, bli tillsammans, flytta i hopp och bli gravid?

    Har man lätt för allt det där så löser det sig säkert. Men det finns ju gott som saker som kan inträffa längs med den vägen.
Svar på tråden 34 år och dumpad IGEN