Juliflicka skrev 2022-05-18 19:28:47 följande:
Alltså, jag är månaden efter befruktning. Jag ser i min app var jag är i cykeln, och om jag inte vore gravid ska jag ha mens om 7 dagar. Går in i v7 idag.
Anonym (b) skrev 2022-05-18 18:28:14 följande:
Men du fick inte komma in på vul? Då slipper du ju vänta så länge om det nu är missfall. Annars skulle jag boka in privat om jag var då, vid den här tiden brukar man kunna se om hjärtat slår och då minskar risken för missfall.
Jag bad inte om att få ett VUL, utan hon sa att jag får avvakta och ta test om 3v.
Får man VUL om man vill? Jag förstår ju att det inte hör till deras rutiner att göra vaginala ultraljud på alla som blöder lite.
Jag fick det då jag var väldigt orolig. Inte första gången jag ringde utan andra. Jag blödde ytterst lite, alltså väldigt lite, behövde knappt ha skydd och det var missfall som tog lång tid. När jag fick tabletter kom det ut så att säga. På Vul syntes det inget foster som det borde gjorts och till sist konstaterades missfall/ma.
Dom vill gärna inte ta in en på vul för det är så vanligt med missfall men stå på dig och överdriv om du måste.
Juliflicka skrev 2022-05-18 19:31:46 följande:
Det som talar emot missfall är att det inte direkt kommit så mycket blod. Hon på gyn sa att det brukar komma en dubbel mens och jag har typ blött 1/4 mens men en del koagulerat/gammalt.
Har lite mensvärk ikväll, typ 10 droppar blod under hela em kvällen. Ömheten i brösten är kvar.
Jag är hemskt ledsen att jag gör dig orolig nu men jag blödde mindre än du beskriver och det var missfall. För vissa är det dock helt normalt att blöda lite men för mig var/är det en varningssignal att något kan vara fel. Sjukvården gör inte så mycket för missfall är så vanligt. Första gången jag ringde sa dom att jag skulle avvakta och ta ett nytt test om tre veckor. Jag ringde igen och fick komma in. Jag var tvungen att få hjälp med att få ut det och jag hade troligtvis gått till vecka 12 och det hade märkts på det första ultraljudet om jag inte stått på mig.
Försök få ett vul och är det bra så kan du andas ut och om det inte är bra så får du hjälp snabbare!