• Juliflicka

    Låter detta som missfall? V7

    I måndagskväll började det komma blod, små mängder. Är i v7.
    Tisdagmorgon mer blod och pyttesmå blodrester/koagulerat blod.
    Vid kl 13 kände jag hur det började rinna lite, och det kom varje gång jag gick på toaletten hela kvällen. Fick mensvärk vid 16 som ökade successiv.

    Framåt kvällen kom det ganska mycket blodskräp, 1 klump.

    Idag har det kommit lite mer blod och någon klump, och har liiiiite mensvärk. 


    Brösten ömmar fortfarande och humöret svajjar, vilket varit de enda symptom jag haft. 


    Vad låter det som?

  • Svar på tråden Låter detta som missfall? V7
  • Juliflicka
    nathalie85 skrev 2022-05-18 08:47:35 följande:

    som ett klassiskt  tidigt mf :(


    :( jag vill ändå greppa halmstrån att det är en genombrottsblödning typ. Men förstår väl att det inte är det?
  • nathalie85

    nid blödning kommer en vecka efter
    äl typ. Men enda sättet att vara säker är vul! i v7+ skall man se levande foster:).

  • Anonym (E)

    precis som du redan fått som svar så låter det som missfall, just som du beskriver det med klumpar mm.
    genombrottsblödning kommer väl snarare när mensen borde ha dykt upp.

  • Juliflicka
    nathalie85 skrev 2022-05-18 13:47:53 följande:

    nid blödning kommer en vecka efter
    äl typ. Men enda sättet att vara säker är vul! i v7+ skall man se levande foster:).


    En vecka efter första ÄL eller kan det ske efter varje?
    Jag är mittemellan ÄL och mens nu.
  • Juliflicka
    Anonym (E) skrev 2022-05-18 14:36:13 följande:

    precis som du redan fått som svar så låter det som missfall, just som du beskriver det med klumpar mm.
    genombrottsblödning kommer väl snarare när mensen borde ha dykt upp.


    Ja? jag ringde gynmottagningen som inte alls var övertygade om missfall. 


    Jag ska ta gravtest om 3v och se vad som händer tyckte dom, att det verkar kunna bli såhär också.
    Dock upplever jag att ömheten i brösten avtagit en del.

  • Anonym (b)
    Juliflicka skrev 2022-05-18 15:36:05 följande:

    Ja? jag ringde gynmottagningen som inte alls var övertygade om missfall. 


    Jag ska ta gravtest om 3v och se vad som händer tyckte dom, att det verkar kunna bli såhär också.
    Dock upplever jag att ömheten i brösten avtagit en del.


    Men du fick inte komma in på vul? Då slipper du ju vänta så länge om det nu är missfall. Annars skulle jag boka in privat om jag var då, vid den här tiden brukar man kunna se om hjärtat slår och då minskar risken för missfall. 
  • Anonym (?)
    Juliflicka skrev 2022-05-18 15:34:33 följande:
    En vecka efter första ÄL eller kan det ske efter varje?
    Jag är mittemellan ÄL och mens nu.
    Om du är mellan ÄL och mens kan du ju inte vara i v7? Snarare v3-4? 
  • Juliflicka
    Anonym (?) skrev 2022-05-18 19:07:57 följande:
    Om du är mellan ÄL och mens kan du ju inte vara i v7? Snarare v3-4? 
    Alltså, jag är månaden efter befruktning. Jag ser i min app var jag är i cykeln, och om jag inte vore gravid ska jag ha mens om 7 dagar. Går in i v7 idag.
    Anonym (b) skrev 2022-05-18 18:28:14 följande:
    Men du fick inte komma in på vul? Då slipper du ju vänta så länge om det nu är missfall. Annars skulle jag boka in privat om jag var då, vid den här tiden brukar man kunna se om hjärtat slår och då minskar risken för missfall. 


    Jag bad inte om att få ett VUL, utan hon sa att jag får avvakta och ta test om 3v.
    Får man VUL om man vill? Jag förstår ju att det inte hör till deras rutiner att göra vaginala ultraljud på alla som blöder lite. 

Svar på tråden Låter detta som missfall? V7