Inlägg från: Juliflicka |Visa alla inlägg
  • Juliflicka

Låter detta som missfall? V7

I måndagskväll började det komma blod, små mängder. Är i v7.
    Tisdagmorgon mer blod och pyttesmå blodrester/koagulerat blod.
    Vid kl 13 kände jag hur det började rinna lite, och det kom varje gång jag gick på toaletten hela kvällen. Fick mensvärk vid 16 som ökade successiv.

Framåt kvällen kom det ganska mycket blodskräp, 1 klump.

Idag har det kommit lite mer blod och någon klump, och har liiiiite mensvärk. 

Brösten ömmar fortfarande och humöret svajjar, vilket varit de enda symptom jag haft. 

Vad låter det som?

• Svar på tråden Låter detta som missfall? V7
  • Juliflicka
    nathalie85 skrev 2022-05-18 08:47:35 följande:

som ett klassiskt  tidigt mf :(

:( jag vill ändå greppa halmstrån att det är en genombrottsblödning typ. Men förstår väl att det inte är det?
  • Juliflicka
    nathalie85 skrev 2022-05-18 13:47:53 följande:

nid blödning kommer en vecka efter
    äl typ. Men enda sättet att vara säker är vul! i v7+ skall man se levande foster:).

En vecka efter första ÄL eller kan det ske efter varje?
    Jag är mittemellan ÄL och mens nu.
  • Juliflicka
    Anonym (E) skrev 2022-05-18 14:36:13 följande:

precis som du redan fått som svar så låter det som missfall, just som du beskriver det med klumpar mm.
    genombrottsblödning kommer väl snarare när mensen borde ha dykt upp.

Ja? jag ringde gynmottagningen som inte alls var övertygade om missfall. 

Jag ska ta gravtest om 3v och se vad som händer tyckte dom, att det verkar kunna bli såhär också.
    Dock upplever jag att ömheten i brösten avtagit en del.

• Juliflicka
    Anonym (?) skrev 2022-05-18 19:07:57 följande:
    Om du är mellan ÄL och mens kan du ju inte vara i v7? Snarare v3-4? 
    Alltså, jag är månaden efter befruktning. Jag ser i min app var jag är i cykeln, och om jag inte vore gravid ska jag ha mens om 7 dagar. Går in i v7 idag.
    Anonym (b) skrev 2022-05-18 18:28:14 följande:
    Men du fick inte komma in på vul? Då slipper du ju vänta så länge om det nu är missfall. Annars skulle jag boka in privat om jag var då, vid den här tiden brukar man kunna se om hjärtat slår och då minskar risken för missfall. 

Jag bad inte om att få ett VUL, utan hon sa att jag får avvakta och ta test om 3v.
    Får man VUL om man vill? Jag förstår ju att det inte hör till deras rutiner att göra vaginala ultraljud på alla som blöder lite. 

• Juliflicka

Det som talar emot missfall är att det inte direkt kommit så mycket blod. Hon på gyn sa att det brukar komma en dubbel mens och jag har typ blött 1/4 mens men en del koagulerat/gammalt.

Har lite mensvärk ikväll, typ 10 droppar blod under hela em kvällen. Ömheten i brösten är kvar.

• Juliflicka
    Anonym (?) skrev 2022-05-18 19:44:31 följande:
    Jaha, men genombrottsblödning/nidblödning sker ca en vecka efter ägglossning den månaden du blir gravid, inte senare. Så det är det inte, däremot finns det ju de som blöder i graviditeten utan att något är fel. Tycker inte du behöver vänta så länge som 3 v med att ta ett nytt test, men ta ett nytt test är nog det du får göra. Du kan ju försöka få ett vul men de vill oftast inte göra det så tidigt eftersom det inte går att göra något åt det ändå :/ Däremot om du fortsätter blöda lite under en längre tid och har ont så kanske du ska höra av dig så att de kan kolla så att allt ser normalt ut! 

Nidblödning och genombrottsblödning är inte samma sak och inträffat inte samtidigt. 

Ja.. det är lustigt hur olika allas graviditeter är och hur kropparna beter sig. Lika snabbt som att jag fått missfall kan det vara en naturlig anpassning och utveckling, fastän symptomen ändå stämmer med missfall. Det gör det så ogreppbart på nåt sätt, inget att hålla i sig i.

• Juliflicka
    Anonym (?) skrev 2022-05-18 20:10:30 följande:
    Nej det har du rätt i! Hade inte hört ordet genombrottsblödning förut. Bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa!
    Äsch, det småkrampar i magen och kommer lite blod nu.
    Det är ju inget annat än att kroppen stöter ut det?
  • Juliflicka
    Anonym (Va) skrev 2022-05-18 22:44:10 följande:

Inte för att va sån, men de verkar som du är Bim-7 och inte vecka 7? 
    Om din beräknade mens inte har varit än då kan du ju inte vara i vecka 7?

Varför är du sån då?
    BIM 27 april, hade jag inte varit gravid skulle jag få mensen igen 25 maj. Man får mens varje månad vet du. 
  • Juliflicka
    Anonym (?) skrev 2022-05-18 22:17:52 följande:
    Det låter ju inte så lovande tyvärr :(

Blödandet kommer ju avta och då kommer jag nog känna i kroppen hur det ligger till, lång innan jag kan ta nytt gravtest. 

• Juliflicka
    Anonym (Va) skrev 2022-05-19 09:39:30 följande:

Men då har du ju BIM 25 maj som inre varit än, då kan du inte vara i vecka 7 ?

Senaste mensens första dag 30 mars. You do the math. 
  • Juliflicka
    Anonym (E) skrev 2022-05-19 10:54:26 följande:

Hennes fråga gällde ju genombrottsblödning. Kan det ske endast efter Bim eller även vid nästa månads uteblivna mens. 

livmoderslemhinnan kan ju blöda vid tidpunkten då man skulle haft mens under de första månaderna Om kroppen inte riktigt förstått att den är gravid än.

Begreppen har blandats ihop av flera i tråden men hade ni läst ordentligt hade ni ändå förstått vad hon menade.

Ja som jag förstått kan kroppen vara lite förvirrad de första 3 månaderna :) 
    Men eftersom mina bröst inte är spända längre antar jag att allt är över.
  • Juliflicka

Är det någon som vet och menscykeln rullar på som vanligt efter mf? 

Jag ska ha mensen på onsdag, eftersom/om jag fått missfall nu så undrar jag om mensen kommer så snabbt efteråt? 

Har ÄL om 3v, vill ju gärna testa igen då. Har beställt ägglossningstest och graviditetstest så jag är redo :)

• Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 12:13:47 följande:

Beklagar missfallet, om det nu är det du går igenom <3

Du kommer nog inte att få mens direkt veckan efter den här blödningen; däremot kan du nog räkna missfallet som en mens, på ett ungefär. 

För mig tog det 31 dagar från missfallsblödningens första dag båda gångerna jag fick missfall. (Min cykel är annars 24-25 dagar, så ca en vecka extra behövde kroppen för att ägglossa igen).

Jag önskar så att det inte är ett missfall. Jag är så hoppfull än, jag tänker att jag visst kan vara gravid och att det bara är kroppen som är förvirrad. 

Ni som fått missfall, hur var de närmsta dagarna för er? Blödde ni, smärta? Försvann graviditetssymptomen direkt?

• Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 14:57:14 följande:

För mig var det första ett MA som upptäcktes i vecka 12, och jag var på sjukhus med cytotek. Hade alla symtom kvar så hade ingen aning om innan att det avstannat några veckor tidigare. Det blev väldigt mycket blödning under tre-fyra dagar, och sedan mindre/mest lite av och till i typ en vecka eller 10 dagar. Smärta framförallt första och andra dagen. Testade positivt i flera veckor. 

Det andra var ett "vanligt" missfall i vecka 7. Blödde rejält i två tre dagar när det väl kom igång, men var ändå mer som en vanlig men väldigt intensiv och riklig mens. Det började med rosa på pappret. Det gjorde lite ont, men inte jättemycket, kändes som mens liksom. Symptomen försvann ganska fort efteråt, men hade inte hunnit få så starka symptom heller.

Okej. Det känns så märkligt när jag inte blött rikligt utan bara lite smått, att detta skulle vara ett missfall liksom. 

Är det inte mer än såhär i v7? Inte ens en halv vanlig mens.

• Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 16:02:28 följande:

Ja, det låter lite. Det är ju svårt att veta med blödningar. Det kan vara ett "halvt" missfall (dvs. att du blöder mer sen), eller kanske om det är ett MA (alltså att det avstannade tidigare) som kommer ut nu, men är lite pga att det inte hade gått så långt med utveckligen. Men det kan också vara att allt är som det ska, och det bara blöder av något annat skäl. Så svårt att veta. 

Tyvärr är ju det enda man kan göra att gå på ett VUL när det är möjligt, för att få klarhet. 

Ja.. MA är väl kanske det mest tänkbara men det jag funderat minst på. 

Brukar man behöva hjälp att få ut allt vid MA? 
    Jag är så rädd att det ska bli en långdragen historia så vi inte kan testa redan om några veckor. Vill bara att kroppen ska stöta ut allt och läka ihop, för att sen kunna bli gravid igen.

Plus att det känns så drygt att leva vidare nu 3v som en gravid person innan jag kan göra ett nytt test, har huvudvärk idag men kan inte ta läkemedel tex. Eventuellt helt i onödan.. 

• Juliflicka
    Anonym (WM) skrev 2022-05-19 20:01:23 följande:
    Vissa säger ju att alla missfall är MA, dvs att det ofta är så att det avstannat och sedan kommer ut senare. I så fall är det ju inte så att man alltid måste få hjälp att avbryta. Jag tror att det ofta är så att allt kommer ut förr eller senare. Har hört att vissa väntar på det för att de vill att det ska bli naturligt förlopp.

För mig var prioriteten samma som för dig, att jag ville försöka på nytt så snart som möjligt, så det var självklart med behandling.

Har kanske följt med dåligt i tråden, men kan du inte göra ett viabilitets-UL för att få lite klarhet? Där jag bor kan man göra det från vecka 8+0 tror jag.
    Hur lång tid tog det innan du blev gravid igen?

Jag kanske ska ringa gyn imorgon igen för att höra om jag får göra ett VUL.
  • Juliflicka
    Maymom skrev 2022-05-19 20:13:04 följande:

Ett MA, eller försenat/uteblivet missfall kan komma ut av sig själv. Men det är också vanligt att man tar tabletter(som förs upp i slidan) som startar igång det, eller att man skrapas(det Sugs ut). vid Skrapning finns en liten risk att det blir skador som kan göra det svårare att bli gravid sen så oftast Rekommenderas tabletter.

Efter tabletter är vanligt att blöda runt 2 veckor (upp till 6 veckor också normalt) sen kan cykeln komma igång igen. Jag blev gravid inom 2 månader från mitt. Mensen var dock lite oregelbunden så det var bara tur att vi träffade ÄL.

hoppas det inte är ma/missfall du går igenom.

Jag har en lite knepig känsla i magen, typ inte mensvärk utan nåt annat.. 
    Jag vill av hela mitt hjärta att jag fortfarande är gravid. 
  • Juliflicka
    Maymom skrev 2022-05-19 20:45:19 följande:

Jag kände inte av mitt ma alls. Brösten värkte och magen kändes svullen ända tills strax efter jag fick reda på det.

molvärk, typ mensvärk, gasig/svullen mage och ilningar är ju vanliga grav.symptom. Samtidigt så kan ju molvärk vara ett tecken på att nåt ska ut.

det är så svårt att tolka. Enda du kan göra är ju att avvakta lite och följa rekommendationerna från bm.

Ja.. det är så drygt att avvakta och vänta och vänta :( 
    Men det kommer ju bli någon reda i det tillslut. 
Svar på tråden Låter detta som missfall? V7