• Juliflicka

Låter detta som missfall? V7

I måndagskväll började det komma blod, små mängder. Är i v7.
    Tisdagmorgon mer blod och pyttesmå blodrester/koagulerat blod.
    Vid kl 13 kände jag hur det började rinna lite, och det kom varje gång jag gick på toaletten hela kvällen. Fick mensvärk vid 16 som ökade successiv.

Framåt kvällen kom det ganska mycket blodskräp, 1 klump.

Idag har det kommit lite mer blod och någon klump, och har liiiiite mensvärk. 

Brösten ömmar fortfarande och humöret svajjar, vilket varit de enda symptom jag haft. 

Vad låter det som?

• Svar på tråden Låter detta som missfall? V7
  • Juliflicka
    Anonym (Va) skrev 2022-05-18 22:44:10 följande:

Inte för att va sån, men de verkar som du är Bim-7 och inte vecka 7? 
    Om din beräknade mens inte har varit än då kan du ju inte vara i vecka 7?

Varför är du sån då?
    BIM 27 april, hade jag inte varit gravid skulle jag få mensen igen 25 maj. Man får mens varje månad vet du. 
  • Juliflicka
    Anonym (?) skrev 2022-05-18 22:17:52 följande:
    Det låter ju inte så lovande tyvärr :(

Blödandet kommer ju avta och då kommer jag nog känna i kroppen hur det ligger till, lång innan jag kan ta nytt gravtest. 

• Anonym (Va)

Men då har du ju BIM 25 maj som inre varit än, då kan du inte vara i vecka 7 ?

• Juliflicka
    Anonym (Va) skrev 2022-05-19 09:39:30 följande:

Men då har du ju BIM 25 maj som inre varit än, då kan du inte vara i vecka 7 ?

Senaste mensens första dag 30 mars. You do the math. 
  • Anonym (b)
    Juliflicka skrev 2022-05-19 06:55:45 följande:
    Varför är du sån då?
    BIM 27 april, hade jag inte varit gravid skulle jag få mensen igen 25 maj. Man får mens varje månad vet du. 
    Onödigt att vara otrevlig. Det är lätt att missuppfatta pga hur du formulerat dig tidigare i tråden. ex:

"En vecka efter första ÄL eller kan det ske efter varje?
    Jag är mittemellan ÄL och mens nu."

Förvirrande då det låter som att du väntar på bim. Är man gravid är man ju inte mellan äl och mens då har ju kroppen stoppat upp den produktionen så att säga. 

• Anonym (E)
    Anonym (b) skrev 2022-05-19 10:18:08 följande:
    Onödigt att vara otrevlig. Det är lätt att missuppfatta pga hur du formulerat dig tidigare i tråden. ex:

"En vecka efter första ÄL eller kan det ske efter varje?
    Jag är mittemellan ÄL och mens nu."

Förvirrande då det låter som att du väntar på bim. Är man gravid är man ju inte mellan äl och mens då har ju kroppen stoppat upp den produktionen så att säga. 

Hennes fråga gällde ju genombrottsblödning. Kan det ske endast efter Bim eller även vid nästa månads uteblivna mens. 

livmoderslemhinnan kan ju blöda vid tidpunkten då man skulle haft mens under de första månaderna Om kroppen inte riktigt förstått att den är gravid än.

Begreppen har blandats ihop av flera i tråden men hade ni läst ordentligt hade ni ändå förstått vad hon menade.

• Anonym (b)
    Anonym (E) skrev 2022-05-19 10:54:26 följande:

Hennes fråga gällde ju genombrottsblödning. Kan det ske endast efter Bim eller även vid nästa månads uteblivna mens. 

livmoderslemhinnan kan ju blöda vid tidpunkten då man skulle haft mens under de första månaderna Om kroppen inte riktigt förstått att den är gravid än.

Begreppen har blandats ihop av flera i tråden men hade ni läst ordentligt hade ni ändå förstått vad hon menade.

Jo men ganska ofta när man läser trådar läser man inte exakt varenda svar och jag skulle själv inte svara otrevligt om någon missuppfattat. Tycker det är så trist att många svarar otrevligt ganska snabbt här på forumet. Så uppenbart att den som svarade hade missuppfattat och troligtvis inte menade att vara otrevlig. 
  • Anonym (Va)
    Anonym (b) skrev 2022-05-19 11:30:44 följande:
    Jo men ganska ofta när man läser trådar läser man inte exakt varenda svar och jag skulle själv inte svara otrevligt om någon missuppfattat. Tycker det är så trist att många svarar otrevligt ganska snabbt här på forumet. Så uppenbart att den som svarade hade missuppfattat och troligtvis inte menade att vara otrevlig. 
    Jag menade aboslut inte att vara otrevlig. Sen svarade ju hon även att hon inte ens haft sin mens än, eller missuppfattade jag? Då kan man ju inte vara i vecka 7.

När jag misstänkte graviditet visste jag inte ens vad BIM betyder, alla vet inte och det är såklart okej! (Då fick jag det dock förklarat på ett jätte trevligt sätt här, tur inte alla är otrevliga!)
  • Juliflicka
    Anonym (E) skrev 2022-05-19 10:54:26 följande:

Ja som jag förstått kan kroppen vara lite förvirrad de första 3 månaderna :) 
    Men eftersom mina bröst inte är spända längre antar jag att allt är över.
  • Juliflicka

Är det någon som vet och menscykeln rullar på som vanligt efter mf? 

Jag ska ha mensen på onsdag, eftersom/om jag fått missfall nu så undrar jag om mensen kommer så snabbt efteråt? 

Har ÄL om 3v, vill ju gärna testa igen då. Har beställt ägglossningstest och graviditetstest så jag är redo :)

Svar på tråden Låter detta som missfall? V7