• Anonym (Ts)
    Fri 20 May 2022 12:04
    3243 visningar
    10 svar
    10
    3243

    Ni som köpt från Sellpy, var det bra eller dåligt?

    Ni som handlat (vet att många inte tycker det är värt att sälja där) från Sellpy, vad tycker ni? Bra/dåligt? Rekommenderar ni eller inte?

  • Svar på tråden Ni som köpt från Sellpy, var det bra eller dåligt?
  • Fri 20 May 2022 12:05
    #1

    Har funkat för mig iaf.

  • Anonym (Ja)
    Fri 20 May 2022 12:07
    #2

    Det har varit rätt lång leveranstid men i övrigt har det funkat bra. De har väldigt dålig info om kläderna på sajten så man får kolla upp själv för att se till att det blir rätt storlek Osv. På endel kläder skriver t ex ut den italienska storleken och det är ju inte alls samma som svensk storlek. Så jag handlar kläder av märken jag är hundra procent säker på storleksmässigt. Jag granskar bilderna ordentligt. Någon gång har jag försökt ställa en fråga, men har inte fått svar. 

  • Anonym (Anna)
    Fri 20 May 2022 12:48
    #3

    Jag är nöjd!
    Men då har jag uteslutande köpt sånt som jag känner till, vet storleksmässigt hur det funkar med mina barn samt som vi redan har. Om vi har en vindjacka från Kuling i 122 så har jag köpt en i storlek 128 typ.
    Och sen lite barnböcker och sånt. 
    Jag är sån att jag inte orkar hålla på att returnera och greja utan jag beställer bara sånt som jag vet att jag vill ha. 

  • Fri 20 May 2022 12:50
    #4

    Köpt två gånger vis Tradera. Första gången inga problem, andra gången så hade de lagt upp samma sak dubbelt och efter det undviker jag dem 

  • Fri 20 May 2022 14:39
    #5

    En gång, via Tradera. Det var en overall som enligt annonsen skulle vara "i nyskick". När den kom var det tydliga slitningar på rumpa och knän. Inte så att det påverkade funktionen, men det syntes att den var väl använd. Bilderna var små och suddiga så där gick det inte att se. Jag klagade men fick aldrig något svar. Sedan dess undviker jag dem. 

    Jag förstår att de fotar och lägger upp mängder med kläder och därför inte har tid att vara lika noga som en privatperson, men det är ändå tråkigt när beskrivningen inte stämmer. Har också sett annonser från dem där bild och beskrivning uppenbart inte är samma vara. Nu hittar jag på, men tex "blus, Odd Molly, S" och så är bilderna på ett par barnbyxor. 

  • Fri 20 May 2022 16:29
    #6

    Hej. Nöjd både med kvalité och leveranstid hos Sellpy. Men köper bara sånt som står är i  mycket bra skick.  Tittar noga på bilder också och självklart är det ju lättare att beställa märken man känner till för att det ska bli rätt. Jag är petig när det kommer till kläder och jag tycker det är bra Sellpy finns det är både miljövänligt och kan vara mer ekonomiskt. 

  • Anonym (E)
    Fri 20 May 2022 17:28
    #7

    Jag har köpt en gång men då visste jag att det antagligen inte var skicket som beskrivdes men behövde testa just det plagget. Annars väljer jag aktivt bort företaget så långt det går, inget som jag vill stödja.

  • Anonym (50/50­)
    Fri 20 May 2022 17:41
    #8

    Jag har handlat några gånger. Hälften av gångerna har jag fått reklamera, men då har jag fått behålla plagget men fått pengarna tillbaka, på grund av småsummor. Båda gångerna beskrevs plaggen som nyskick. Ena gången kom en barnkappa täckt i djurhår. Andra gången kom ett par jeans med sönderslitna hällor bak. Väldigt, väldigt långt från nyskick?

  • Fri 20 May 2022 17:51
    #9

    Har handlat flera gånger och varit nöjd, förutom att leveranstiden varit lite lång ibland. Men jag har iofs bara köpt märken där jag vet exakt vilken storlek jag har. Har dock aldrig handlat barnkläder därifrån.

  • Anonym (Sellp­y-ist)
    Fri 20 May 2022 18:01
    #10

    Jag köper i princip alla mina kläder på Sellpy, utom strumpor och underkläder (det har visst blivit 88 plagg/skor över 3 år). Ibland är det långa leveranstider och ibland går det snabbt. Jag skulle inte rekommendera att köpa kläder man behöver med kort varsel.

    När det gäller skick tittar jag mesta på "Nytt", "Mycket bra" och "Bra". För det mesta stämmer skicket, men ibland kan det slinka igenom trasiga kläder. Jag har på mina 88 plagg fått 8 st med någon form av hål eller defekt som inte var beskrivit i annonsen. När jag har reklamerat trasiga kläder har jag fått pengarna tillbaka, men om det är ett billigt plagg (20-50 kr) har jag ibland inte orkat reklamera. 9 plagg har av olika anledningar inte passat tillräckligt bra att jag ska vilja använda dem. Två av dem har jag sålt vidare med Sellpy circle till ett lite lägre pris än jag köpte dem för, och resten har jag tänkt ta tag i någon gång

    Överlag så rekommenderar jag Sellpy, men det beror på vad man har för förväntingar. Jag tycker det är jätteskönt att slippa gå i second hand affärer och leta efter min storlek, och att jag istället jag söka på storlek+material och märke av det jag är intresserad av. Jag köper "mellandyra" märken som Filippa K, Levis, Gant, Tiger, dvs inte billiga HM-saker och inte dyra märkeskläder. 

Svar på tråden Ni som köpt från Sellpy, var det bra eller dåligt?