• Anonym (K.L.M.T.U.W.)

    Du har själv valt det! Svarar hon mig alltid.

    Måste bara få avreagera mig lite på svärmor. Hon ringer mig varje dag och vill prata lite och när hon frågar vad jag har gjort så kanske jag svarar att jag har städat och då säger hon; Skyll dig själv du har själv valt att inte ha en städerska! 
    Andra gånger kan jag säga att jag har haft en stressig morgon pga alla våra djur och att det var mycket att fixa med dom och då svarar hon: Det är ju du som vill ha alla djur!

    Så här är det alltid och varje gång tvingas jag in i att försvara mig på nåt vis känns det som. Men saken är den att jag ALDRIG klagar på att jag måste städa, sköta om djuren, tvätta kläder eller vad det nu gäller. Jag svarar bara på hennes frågor om vad jag har gjort. Varför säger hon så där till allt jag säger??? 

  • Svar på tråden Du har själv valt det! Svarar hon mig alltid.
  • Aniiee

    För att hon tror att du är hon. Eller som henne, i alla fall. Fur gubevare att hon skulle göra något sånt. Besvara det med ett skratt och säg att ja, det har jag ju. Det är alldeles finemang, det.

    Helt enkelt, sluta försvara dig. ÄG DITT LIV OCH DINA VAL!


    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Tecum

    Som Aniiee skrev, sluta försvara dig! Hon har rätt, det är ditt val, ett val du ska stå för då du vill ha det så. Och jag tolkar hennes sätt som att hon är lite avundsjuk på och imponerad av dig som fixar allt det där. En slags förtäckt komplimang för att du klarar något hon inte hade klarat. Fast då hon är den hon är uttrycker hon det på ett sätt som kan tolkas som kritik.

  • Anonym (Svärdmor)

    Jag hade inte pratat med sån otrevlig människa.Slösa inte din tid på henne.Eller så får hon skärpa till sig.Och varför ska hon blanda i ditt liv.

  • Anonym
    Tecum skrev 2022-05-20 21:50:04 följande:

    Som Aniiee skrev, sluta försvara dig! Hon har rätt, det är ditt val, ett val du ska stå för då du vill ha det så. Och jag tolkar hennes sätt som att hon är lite avundsjuk på och imponerad av dig som fixar allt det där. En slags förtäckt komplimang för att du klarar något hon inte hade klarat. Fast då hon är den hon är uttrycker hon det på ett sätt som kan tolkas som kritik.


    Varför skulle hon vara avundsjuk menar du?
    Imponerad?

    varför?
  • Anonym (K.L.M.T.U.W.)

    Jag skulle förstå hennes svar om jag alltid klagade på att jag måste städa så mycket, att jag har för många djur som behöver för mycket omvårdnad och att allt jag gör är att tvätta hela dagarna men det är verkligen inte så. Jag kunde lika gärna säga med samma tonfall att jag hade legat på sofflocket och ätit praliner hela dagen så det handlar verkligen inte om något gnäll från min sida som genererar hennes svar. 

  • Anonym (??)

    Sluta svara vad du gjort och säg bara nåt diffust. F.ö fattar jag inte för fem öre varför ni pratas vid varje dag?!

  • Anonym (K.L.M.T.U.W.)
    Anonym (??) skrev 2022-05-20 22:21:56 följande:
    F.ö fattar jag inte för fem öre varför ni pratas vid varje dag?!
    Inte jag heller men hon är enormt kontaktsökande med allt och alla. Hon tycker väl att hon är ensam kanske. 
  • Anonym (??)
    Anonym (K.L.M.T.U.W.) skrev 2022-05-20 22:24:40 följande:
    Inte jag heller men hon är enormt kontaktsökande med allt och alla. Hon tycker väl att hon är ensam kanske. 
    Jovars, men det finns ju fler människor här på jorden än du. Din sambo/make förslagsvis. Och fler. Hon verkar ju inte vara den mest givande att prata med för din del så jag tycker du ska begränsa det.
  • Anonym (K.L.M.T.U.W.)
    Anonym (??) skrev 2022-05-20 22:26:58 följande:
    Jovars, men det finns ju fler människor här på jorden än du. Din sambo/make förslagsvis. Och fler. Hon verkar ju inte vara den mest givande att prata med för din del så jag tycker du ska begränsa det.
    Hon ringer sin son också flera gånger om dagen och sina andra släktingar som sin syster, bror, syskonbarn och vänner och bekanta. Och så mejlar hon folk tills det brinner i servrarna. Hon verkar ha ett omättligt behov av att prata med folk. 
  • Anonym (??)
    Anonym (K.L.M.T.U.W.) skrev 2022-05-20 22:38:29 följande:
    Hon ringer sin son också flera gånger om dagen och sina andra släktingar som sin syster, bror, syskonbarn och vänner och bekanta. Och så mejlar hon folk tills det brinner i servrarna. Hon verkar ha ett omättligt behov av att prata med folk. 
    Oj, där står det inte rätt till. Varför går alla med på det? Jag pratar med min mamma varannan vecka typ. 
Svar på tråden Du har själv valt det! Svarar hon mig alltid.