Förvirrd
Jag var också lite inne på att hon kanske haft det för bra och inte uppskattar det hon har. Det blir lätt så. Det känner man igen också från sina barn som skapar problem och drama över saker där man själv tänker - jag hade önskat att jag haft det som du, och du bara klagar.
Men man skapar ju inte med flit problem - det gör man ju inte. Om det händer något allvarligt, så är det så. Och då svetsas man ofta ihop av sånt. Det stärker relationen när det kommer kriser utifrån. Men man kan inte skapa kriser. Och nu har hon blivit uttråkad och undrar om gräset är grönare på andra sidan.
Jag funderar om det vore en bra idé om ni skulle komma ifrån varandra lite. Framför allt om du skulle göra något så som jobba ett halvt år utomlands eller göra nåt annat som bryter rutinen. Vara med i en dokussåpa? Kanske ändå inte.
Men det kanske ger dig nån idé..... Risken där vore förstås att hon då i lugn och ro skulle kunna träffa den andre killen. Men generellt kan det vara en bra idé att visa henne att du också kan göra annat än att vara hemma med henne, att du också träffar andra människor (som kan uppskatta dig).
Jag känner igen det där med att man har roligare när andra är med. Då får man också se sin partner interagera med andra och kanske ser charmiga sidor som man inte ser när man är ensam med partnern. Om man däremot är trött på sin partner - då gillar man inte heller ser hen umgås med andra. Så egentligen är detta ett positivt tecken. Jag tror att det skulle hjälpa om hon ser dig mer i andra sammanhang, inte bara hemma.