Anonym (MED) skrev 2022-05-26 18:22:14 följande:
Att ta hand om de allra svagaste är helt klart något som man ska lägga skatter på. Därför måste vi minska kostymen gällande annat.
Delar av vad man däremot kan slopa för att få råd med skola,sjukvård, polis, försvar och samhällets svagaste:
* avskaffa partibidrag
* avskaffa flerbarnstillägg (och gärna barnbidrag)
* avskaffa bidrag till religiösa samfund
* avskaffa bidrag till studiecirklar
* (generellt avskaffa bidrag till vuxna personers fritidsaktiviteter)
* lägg ned myndigheter som främst arbetar med opinionsbildning och annat som inte hör till statens kärnuppgifter
* slå ihop andra myndigheter
* ha inte ett pengamål med biståndet utan resultatmål (dvs bistånd ska ges där det verkligen ger nytta, inte till höger och vänster med bristande kontroll för att man har som mål att spendera sjukt mycket pengar) om man kan ge bistånd med kvalité till samma kostnad som idag så får summan behållas, men betvivlar starkt att det är på det sättet
Du verkar inte ha en susning i vad som gör Sverige framgångsrikt, och göra Sverige framgångsrikt är enligt dig ta bort det som är bra för medborgaren.
Är det för att du inte delar deras intressen som gör det ska bort.
Ta bara fritidsaktiviteter, har du en aning hur mycket pengar det sparkar ens, och med tanke på aktivitet ger ökad hälsa.
Och mer mysigheter lär behövas med tiden, inte mindre, och detta för världen utvecklas och inget annat. inlagt där, och ska man lägga in mer, så inser man att du har inte tänkt efter en tusendel.
Varför man ska avskaffa barnbidrag är en gåta, men flerbarnstillägg på mer än barn än 2 låter dock som den enda som det finns en tanke bakom.
Men säkerligen en helt annan tanke än den praktiskt kan jag tänka mig.
När jag läser den lista du skrev, så inser jag en sak och det är att du vill Sverige och deras medborgare illa.
Är du samma person som stod och ropa att putin skulle komma hit och avskeda regeringen och inte alls som ett skämt?
Det är en smärre gåta vad du vill faktiskt, att du vill Sverige illa är 100% säkert att det med vad du vill.
Kanske av okunskap?
Eller är det av en direkt agenda?
Anonym (M) skrev 2022-05-26 18:52:08 följande:
Där får jag hålla med, dock tycker jag att barnbidraget kan vara kvar,
dock bör det vara baserat på inkomst, ser ingen poäng i att personer som inte har något behov av det ska få bidrag.
Och där har du skapat en helt ny myndighet och en gigantisk apparat för hålla koll på vem som tjänar vad och pröva detta.
Och där har du med en knäppning med fingret ökat kostnaderna extremt mycket för barnbidraget.
Och lösningen man gett att barn är det som ska ge barnbidrag, så har man besparat en satans massa pengar ifrån slippa hantera att det blir korrekt.
Nu blir det alltid korrekt och när man identifierat en födelse och att barnbidrag ska börjas tas ut.
Hade ni för första varit sakpolitiskt intresserad, så kunde den gett sig på när man kommer sent i landet och med massa barn, och att de bara ska ha barnbidraget som de är uppehållande i Sverige.
Det hade i alla fall varit en bidrag som man kan ifrågasätta pga de inte ens varit här.
Det är faktiskt en gåta hur något kan utnyttja bidragen och sen stå yla om att nej vi ska ta bort dom, för det är inget annat än ett hyckleri.
Och just denna grupp som ylar om bidrag, är de som också är störst behov av dom lustigt nog.
Tow2Mater skrev 2022-05-26 21:53:56 följande:
Tillägg: For att inte tala om att USA står for halften av WHO's budget. Hoppas nästa president ändrar på det (kanske Trump igen).
Undra om det kan vara för att just USA vill vara med live när sjukdomar sker och skydda sina amerikaner, sånt förstod aldrig trumpen, och trumpen inte ville vara med i WHO, det handlade inte ens om WHO utan om trumpens egna ego och svåra sjukliga narcissism.
Och trumpen var förnärmad att de sade att WHO kom med fakta och forskning över det skräpet och kvasivetenskapen som kom ur trumpens mun.
Och pengar ger makt, dock ej makt över fakta och forskning, och det är vad USA valt med WHO.
Men förstår det ska vi glömma av.