• Gojtan

    Har ni fått era Pass? Hur lång tid tog det?

    Ja här jublade vi när vi fick en tid för pass den 2:a maj efter en mardrömslik tid där vi gett upp hoppet. 


    ?och då går maskin-f-n sönder i Finland där passen tillverkas!! 


    Enligt Polisen, har våra pass inte ens börjat tryckas (säger man så? Tillverkas?) än! Det har gått FYRA veckor nu!

    Tanken är att vi ska resa 22 juni. Det är inte utan att man börjar bli nervös?IGEN!!! 


    Ni som nyligen fått era pass, hur lång tid tog det?! 


    Vi uppdaterar Polisens hemsida dagligen och där står det upp till 5 veckor nu! 

  • Svar på tråden Har ni fått era Pass? Hur lång tid tog det?
  • fjanten

    Gjorde också våra pass i början på månaden, inte hört något än, men vi ska inte resa förrän oktober dock så för oss är det ingen stress.

  • Gojtan
    fjanten skrev 2022-05-28 19:33:46 följande:

    Gjorde också våra pass i början på månaden, inte hört något än, men vi ska inte resa förrän oktober dock så för oss är det ingen stress.


    Ja det måste ju kännas lugnare! Och vilken tur att ni ansökte så tidigt!
  • Gojtan
    Drottningen1970 skrev 2022-05-28 22:02:32 följande:

    Gjorde mitt 27/4

    Inte dykt upp ännu.


    Attans! Du kan väl skriva här när ditt dyker upp? Vår familj gjorde våra bara några dagar senare, dvs 2 maj.
  • annabellelee

    Det tog ca 5 veckor. Hade passtid  i april.

    Det är ett helvete att få passtid nu. Så många timmar som gick åt till att leta passtid! 

  • Hunny B

    26 april hade vi tid för pass, fick dom 23 maj så nästan fyra veckor tog det. Antar att våra hann göras innan maskinen gick sönder.

  • fjanten
    Sten Berg skrev 2022-05-29 10:46:31 följande:

    Fick tid samma dag och hämtade ut det två dagar senare.


    Jag ordnade förstås passet förra våren. Obegripligt att folk inte passade på att lösa då när de ändå bara var hemma och sedan vara redo när allting släpptes på igen. Ibland blir man mörkrädd över hur inskränkta och korttänkta folk är.


    Hade jag också gjort om: barnpass inte bara höll i 3 (2,5) år, samt att vi kunnat se in i framtiden och vetat när Australien skulle öppna sina gränser
  • Gojtan
    annabellelee skrev 2022-05-29 09:29:51 följande:

    Det tog ca 5 veckor. Hade passtid  i april.

    Det är ett helvete att få passtid nu. Så många timmar som gick åt till att leta passtid! 


    Ja fast pass-tiderna har jag hört, blivit bättre nu?
    det som ställer till det nu, är väl leveransen av passen! Vi trodde vi garanterat skulle få passen i tid, när vi hade tid 2 maj och hade tänkt resa 22 juni. Nästan två månader! Men det känns ju rätt osäkert nu!
  • Gojtan
    Hunny B skrev 2022-05-29 10:28:21 följande:

    26 april hade vi tid för pass, fick dom 23 maj så nästan fyra veckor tog det. Antar att våra hann göras innan maskinen gick sönder.


    Ja den där fördömda maskinen! 2 maj hade vi tid och det känns ju osäkert om vi får dem innan den tänkte resan 22 juni!
  • Gojtan
    fjanten skrev 2022-05-29 11:03:57 följande:
    Hade jag också gjort om: barnpass inte bara höll i 3 (2,5) år, samt att vi kunnat se in i framtiden och vetat när Australien skulle öppna sina gränser
    Word! 
Svar på tråden Har ni fått era Pass? Hur lång tid tog det?