Inlägg från: Anonym (Fm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fm)

Prepping

Är krigsplacerad lång hemifrån och det har prio för mig. Min sambo jobbar inom en samhällsviktiga funktion och tänker inte överge den. Så ingen fanflykt för oss

Vi har mat mm samt möjlighet för tillagning och behålla värmen ca en vecka. Vatten för hygien och matlagning har vi utanför knuten. Dricksvattnet roterar vi några liter. 

• Anonym (Fm)
    Anonym (Preppan) skrev 2022-08-07 17:58:47 följande:

Låter underbart, önskar jag hade all din kunskap Glad Men jag har köpt en bok som heter "Vildplockat"
    Den handlar om vad som finns ätbart i vår svenska natur under alla årstider. Kan vara bra att ha för min del.

Jag har plats för vattendunkarna där jag bor, jag har mycket mat i både burkar och torrformat.

Men undrar fortfarande om jag kan använda sommarstugans torpargrund som en jordkällare.

Kolla en vinter, blir det minusgrader där så nej. Sen lär det finnas möss där
  • Anonym (Fm)
    kusbölehelvete skrev 2022-09-02 12:27:24 följande:
    Tänker inte slösa vatten på att spola när det går att lösa enkelt med påse och kattgrus
    Vad har du mest av vatten eller kattsand. Utedass är också ett bra alternativ. Eller bara stång och grop

Svar på tråden Prepping