Prepping
Jag preppar också. Har gjort sen 2015 ungefär.
Jag har bara överskotts lager av sånt jag använder på regelbunden basis. (Har insett att "bra att ha grejer" i form av mat bara tar onödig plats.) Jag har mest av ris,pasta,quinoa, hårdbröd, krossade tomater, socker mjöl m.m.Man kommer långt på pasta och krossade tomater om det väl skulle bli kris. Vatten har jag självklart också. Odlar lite lätt med potatis, men detta kan utökas om det skulle bli t.ex ransonering.
Vi bor i ett äldre hus med vedkamin som kan värma upp hela huset om det skulle vara så. Ved ser vi till att ha gott om.
Jag preppar först och främst för samhällskris som skulle göra att jag och familjen måste klara oss själva hemma under längre tid. Att leva i skogen tar jag inte så mycket i beräkning, även om sakerna finns hemma de med :)
Men en "bug out bag" finns även det. Samt alla viktiga bankdosor, pass, kontanter i lagom små valörer om det skulle bli svårt med växel, samt euro, samlat på ett o samma ställe för att smidigt få med sig vid eventuell flykt.
Jag vet var de närmsta skyddsrummen finns.
Alltid bensin i bilen + extra dunk. Alla cyklar fungerande... skulle kunna skriva en bok, men blir väl lite långt kanske :)
Kan tillägga att i motsats till" hard core- preppare" så vet mina grannar + alla jag känner att jag preppar och jag har med i beräkningen att hjälpa dem så långt jag kan. Jag vet att de skulle hjälpa oss på det sätt de kan, vissa har skills jag inte har och de har lager på vissa saker de med. I kris är det bättre att hjälpa varandra än att bara se till sig själv, det är i alla fall min filosofi. Alla kan hjälpa till med något och man behöver all social tryggheten kan få i händelse av kris.
Bor i stad med ca 50 000 invånare.