Inlägg från: Anonym (Anonym ännu) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym ännu)

BF FEBRUARI 2023

Carina82 skrev 2022-08-20 16:10:50 följande:
    Haha din kropp har stenkoll på vad den ska göra; 'a vi är gravida, ACTION' Skrattande Det här är min första graviditet så min kropp ställer sig nog mer frågande till vad som händer haha! 
    Haha,jo så reagera den nog denna gång Skrattande Ja herregud första graviditeten så kommer jag ihåg att jag längtade sååå efter den där putade magen,fick tusan vänta till vecka 20 ungefär,haha
  • Anonym (Anonym ännu)
    anviva skrev 2022-08-21 15:25:17 följande:

På tal om magar - hur gör ni med byxor, ni som börjat växa lite? Första barnet här i v 15+5 och har inte direkt någon mage att tala om, men lite svullen och en del av mina jeans har blivit så fruktansvärt obekväma, vilket lämnar mig med typ ett par jeans som jag kan använda (som är riktigt gamla) och ytterligare ett par byxor. Är lite osugen på att köpa nya med tanke på att jag bara kommer bli större, och det är för tidigt att köpa gravidbyxor (och jag är nog inte där mentalt än heller). Hur ska man tänka? Ska man ändå köpa ett par billiga HM byxor i någon storlek större som förhoppningsvis funkar i någon/några månader? Obestämd

Har aldrig ägt ett par gravidbyxor eller gravidkläder överlag, haha. Här kör jag med gummisnodd i byxorna när de inte går att knäppa längre Tungan ute har satsat på tights tjocka eller tunna,strumpbyxor och träningsbyxor samt lösare tröjor,klänningar eller tunikorGlad Tycker det har funkat galant. 
  • Anonym (Anonym ännu)
    anviva skrev 2022-08-21 23:05:56 följande:

Intressant att höra hur ni gjort Glad Jag är en riktig byxmänniska liksom. Tycker det är fint med klänning och kjol men väljer alltid helst byxor och allra helst jeans med hög midja. Jag kan fortfarande knäppa i midjan, men det är ju "putmagen" som är svullen och jobbig så där stramar jeansen. Är osugen på gravidbyxor och är inte superstort fan av tajts (än i alla fall, det kan säkert ändras de kommande månaderna hah)... Aja, behöver väl mest bara ventilera senaste gravidproblemet. När illamåendet släppt så har man ju tid att tänka på annat FlörtGlad

Ja annars gillar jag jeans! Och klänningar på sommaren {#emotions_dlg.flower}Men efter min senaste graviditet så gick jag ner så mycket i vikt så mina jeans är tok för stora,och jag är för snål för att köpa nya i väntan på att gå upp i vikt,haha.
    Nu kom det ju en graviditet till lite oväntat faktiskt,så jag får fortsätta leva i mina leggings,tights och träningsbyxor Tungan ute
    Har nått personligt emot gravidkläder,är som du skriver tror jag nån mental grej att jag inte vill bära de som gravid..knäppt egentligen Tungan ute
    Och visst är det är otroligt befriande känsla när inte illamåendet håller en i ett järngrepp. Mitt försvann denna gång enligt skolboken i vecka 12 denna gång.
  • Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-08-24 21:22:31 följande:
    Hej alla, undrar om jag är ensam i att inte känna mig odelat glad. Förstå mig rätt, vi vill det här och jag har blivit gravid via ivf (inget man gör hur som helst). Men ändå blandas den glada känslan upp ångest och en oro av att vi kanske gjort fel val.

Förstår inte varför det känns så grått när alla runtomkring mig bara verkar så himla lyckliga. Berättade för mamma i söndags och den gråa känslan har ökat sen dess, hon är helt salig och överröser mig överlyckliga sms (7 sen i söndags) och länkar till filmer om fosterutveckling - men det gör bara saken värre.

Enda gångerna jag känt mig riktigt glad är när det bara varit jag och min kille;  innan alla andra visste. Nu känns det bara som att  det är en miljard förväntningar och åsikter, och att jag kommer göra alla besvikna Gråter 

Hoppas såklart att ni andra inte mår som jag, men undrar ändå om det finns nån här inne som också känner blandade känslor över den här fantastiska upplevelsen som en graviditet ändå är Hjärta
    Känslor är känslor och de kan nan inte styra över och man rätt att känna vare sig de är lyckliga eller ej.
    Jag blev själv gravid genom ÄD med sonen som nu är 11 mån,så jag vet precis vilken resa ni har gjort.
    Jag trodde att jag skulle sväva på små rosa moln bara vi fick se de plusset då,fantiserade över hur jävla lycklig jag skulle vara hela tiden. Och såklart blev jag otroligt glad när vi äntligen lyckades men lyckan var ju inte konstant utan farhågor och tvivel fanns där genom hela graviditeten hur önskad och otroligt planerad den än var.
    Som det skrevs ovan,man har ju ett tag på sig att smälta och bearbeta innan den lilla är här.
    Men prata om det,iallafall med din sambo om du inte redan  har gjort det,så att du kan få stöd och bolla lite i dina tankar och känslor Hjärta

Och ja,skall bara tillägga att mina känslor är detsamma denna graviditet. De går otroligt upp och ner hur glad jag än är över detta plus.
  • Anonym (Anonym ännu)
    anviva skrev 2022-08-29 08:09:28 följande:

Visst fanns det en grupp för bf februari 2023 för oss härifrån familjeliv också? Hittar flera grupper med det namnet men undrar vilken som startades härifrån? Är det den med tre medlemmar just nu? Glad

De undrar jag oxå,den skulle jag vilja hitta Glad
  • Anonym (Anonym ännu)
    Tyrande skrev 2022-08-29 20:09:13 följande:

Hur går det för er alla? {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Ska på mitt andra besök hos BM nästa vecka, ser fram emot RUL och ser fram emot att se lilla flickan igen. 

Här går det bra :)
    v15+2 och var faktiskt på mitt andra BM besök idag och allt såg fint ut,hjärtat slog i 150 på den lilla parveln,Hb var bra och blodtrycket likaså (är lite mer vaksam denna gång eftersom jag fick  havandeskapsförgiftning förra gången) 
    Har RUL inbokat nästa vecka den 9.9. Ser oxå framemot att se vår bäbis igen,är alltid lika fascinerande <3
  • Anonym (Anonym ännu)

Krya på dig anonym 6 barnet!

anviva: som de skrivs ovan oxå, men detta med vikten är inget att oroa sig för,ville bara berätta att i senaste graviditetenvar jag -6kg under startvikt när sonen var ute. Han kom som den största av alla mina barn hittills, 
    3545g tung Gladså han hade nog tagit vad han behövde och mådde prima både i magen och när han var ute.

Imorgon har jag RUL lite nervöst som alltid att allt ska se bra ut,men roligt att få se bäbisen igen nu när man ser en alldeles liten minimänniska därinne lixomHjärta

• Anonym (Anonym ännu)

Vår lilla på rul idagHjärta Men som jag nästan visste så skulle det vara för tidigt för att se allt,v16+6 idag,hon kunde inte se hjärtats alla kammare ännu och inte njurarna. Bäbis låg väääldigt långt ner.
    Så vi får komma tillbaka i vecka 20 för att kolla igen,inte mig emot :) Men skönt att se se allt var bra hittills och följer just nu exakt dagar från första tidiga ultraljudet.
  • Anonym (Anonym ännu)
    anviva skrev 2022-09-10 10:43:55 följande:
    Så fint! Skönt att få en bekräftelse att allt hittills ser bra ut, och alltid trevligt med en extra titt ganska tätt inpå :) Hur kommer det sig att du fick rul redan i v 16+6? :) Har det med dateringen att göra? 
    Jo precis,de räknade kallt ifrån ifrån mensen. Fast jag sa att jag vet att min äl är senare än standard och att fostret visa på 5-6 dagar mindre än vad uträkningen baserat på menscykeln var. Men hon som bokade in rul lyssna inte på det Drömmer
    Men som sag bara skönt att få se bäbisen en extra gång {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Anonym ännu)
    Tyrande skrev 2022-09-10 22:32:47 följande:
     Åh så kul!! Förstår att man absolut inte klagar på ett extra ultraljud direkt. ;) 
    Är i 17+2 och väntar spänt på kallelse till RUL. Har inte spytt alls hela graviditeten men gjorde det plötsligt idag. Har inte gått upp i vikt ännu men har helt klar fått en liten mage. <3 Vill så gärna se vår lilla flicka snart igen.
    Här har magen synts sen plusset typ,haha,men har stannat av nu lite och är en sån där mysig babybump Gravid 
    Vecka 18 nu,herregud det går snabbt denna gång.
    2 kg upp här,vilket är väl behövligt för min del egentligen. Men helt ärligt har jag svårt för att se vågen gå uppåt.
    Hoppas du får rul tiden snart!
  • Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-09-11 10:09:54 följande:
    Hellre att dom gör rul lite för tidigt -och man får ett till - än att det blir för sent antar jag Glad Vi ska göra vårt i vecka 19 men gjorde ivf så där vet man exakt exakt hur långt gången jag är, hade gärna gjort det lite tidigare ändå - mest av nyfikenhet haha Solig
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-09-11 09:43:11 följande:
    Här har magen synts sen plusset typ,haha,men har stannat av nu lite och är en sån där mysig babybump Gravid 
    Vecka 18 nu,herregud det går snabbt denna gång.
    2 kg upp här,vilket är väl behövligt för min del egentligen. Men helt ärligt har jag svårt för att se vågen gå uppåt.
    Hoppas du får rul tiden snart!
    Har också en liten mage nu, lite overkligt haha! Vågen visar ingen skillnad men jag kanske gick in med några kilon extra så tänker att bebisen tar av dom! Klagar inte så länge magen blir större Tungan ute
    Ja absolut,hellre ett extra isfSolig
    Ja de blir ju lite lättare att räkna ut med ivf/äd,med sista sonen var de inte någe tvekan om när t.ex de tidiga ultraljudet och RUL kunde planeras in. Man visste ju tusan t.om BF innan han låg i magen,hehe. Ja bäbisen tar absolut vad den behöver,viktuppgång eller ej Skrattande
  • Anonym (Anonym ännu)
    Carina82 skrev 2022-09-11 13:45:49 följande:
    Anonym (Anonym ännu) skrev 2022-08-25 22:27:24 följande:
    Känslor är känslor och de kan nan inte styra över och man rätt att känna vare sig de är lyckliga eller ej.
    Jag blev själv gravid genom ÄD med sonen som nu är 11 mån,så jag vet precis vilken resa ni har gjort.
    Jag trodde att jag skulle sväva på små rosa moln bara vi fick se de plusset då,fantiserade över hur jävla lycklig jag skulle vara hela tiden. Och såklart blev jag otroligt glad när vi äntligen lyckades men lyckan var ju inte konstant utan farhågor och tvivel fanns där genom hela graviditeten hur önskad och otroligt planerad den än var.
    Som det skrevs ovan,man har ju ett tag på sig att smälta och bearbeta innan den lilla är här.
    Men prata om det,iallafall med din sambo om du inte redan  har gjort det,så att du kan få stöd och bolla lite i dina tankar och känslor Hjärta

Och ja,skall bara tillägga att mina känslor är detsamma denna graviditet. De går otroligt upp och ner hur glad jag än är över detta plus.

Vill bara tacka för fina orden, känns skönt att höra att man inte är ensam Hjärta Går lite upp och ner fortfarande, men känns ändå ok. Har fått en samtalskontakt som jag ska gå till för att vädra alla tankar! Jag är gravid via ivf så det här är alltså helt planerat, tänker att man får vara snäll mot sig själv och förstå att det är ok att ha alla känslor på spektrat Solig
    ❤️ vad skönt att du får prata av dig lite. Så är det,man får vara snäll mot sig själv,för vilken resa man har gjort,och gör med allt som en graviditet innebär.
  • Anonym (Anonym ännu)
    Anonym (6 barnet :)) skrev 2022-09-13 21:16:21 följande:

Mysigt med ultraljud :) härligt att allt såg ok ut. Och att ni snart ska få se lilla pyret igen :) 

jag vill bara meddela att jag är tillfrisknad från covid :) 
    och hoppas nu hålla mig frisk :) 

nästa vecka är det dax för mig att gå på rutinulttaljas. Längtar ihjäl mig och hoppas att bebis ska visa upp sitt kön :) 

min mage syns oxå nu. Men stannat av lite med. Så härligt. Längtar tills man känner mer av bebis. 

och hoppas verkligen att nästa ultraljud ska se bra ut med som det har gjort hittills. Alltid nojig med något. 

är det någon mer som har blivit avstängd från sin arbetsgivare? 

jag blev avstängd så jag jobbar tom 26/9 sen går jag hem på graviditetspenning fram till 2/2- 2023 sen efter det antar jag att det är föräldradagar jag får ta ut :) bf är den 13/2-23 

Ja 3.10 får jag se pyret igen😍
    Härligt att få vara frisk igen!
    Och hoppas h*när villig att visa vad som gömmer sig där emellan 😁
    Här ska vi ha gender reveal första helgen i oktober,lite spännande.

Ja dessa nojjor och oro kommer ju som ett brev på posten när första strecket syns,och t.om före det👀
    Ok,nä här på Åland där jag bor så har ingen behövt gå hem i graviditeten i förtid,om man då inteblur sjukskriven av vissa orsaker förstås.
    Är det covid relaterat antar jag?
  • Anonym (Anonym ännu)
    Anonym (6 barnet :)) skrev 2022-09-22 11:09:37 följande:

Igår var jag på ultraljudet :) 
    allt såg bra ut :) 
    och det verkar så vi väntar en liten kille :) 
    hon kollade flera gånger och sa att hon är nästan säker på det är snopp 🙈😂. 

jag såg oxå något. Men hon sa även att det är inte hundra säkert det dom säger. 

så jag är ändå förberedd på att det kan vara en tös som tittar ut sen med :) 

vad jobbigt med foglossning. 

jag har nog aldrig haft problem med det innan. har Ibland lite ont i höfter och ryggslut. Men är oftast när jag jobbat. Är idag hemma igen för jag känner mig trött ont i halsen lite snuvig och ont i kroppen. Så stannade hemma idag. Har oxå blivit förkyld mycket nu det sista. Jobbar på måndag sista dagen sen går jag hem på graviditetspemening. 

igår köpte jag en säng till bebis 🙈. Valde köpa en begagnad. Så kunde inte mot stå den så proset var bra för sängen. Ser som ny ut. Vet det kanske är tidigt. Men man får passa på. Ska även hämta ett skötbord idag så en skänker bort. jätte fint med. Tänker man får ändå passa på när något dyker upp. 

aå mysigt nu när man känner bebis mer och mer. Känner ni oxå bebis ? 

Känner inte varje dag ännu. Men kan vara för moderkakan ligger i framvägg sa hon igår. 

mina andra barn är så mysiga och förväntasfulla på sina lillebror som ska komma :) och frågar när kan vi känna bebis sparka på magen. så jag hoppas det inte dröjer allt för länge till innan man kan känna utan på. Så dom kan få ta del av det med. 

Ha en bra dag alla 

Grattis till en liten pöjk! Ja de är väl att passa på när man hittar billigt och bra. Här fyndade jag en babysitter med ljud och rörelse för flera veckor sen.

Vecka 18+6 idag.
    Här känner jag ordentliga sparkar och i går fick jag känna den första sparken utanpå magen,så mysigt 😍
    här är min moderkaka oxå i framvägg.

Är aldrig sjuk annars men när jag är gravid drar jag oftast på mig minst en ordentlig jäkla förkylning. Immunförsvaret är ju inte det bästa alla gånger vid en graviditet 🤷?♀️
    Men jobbigt att förkylningar avlöser varandra. Krya på dig🥰

Min dotter frågar då och då hur länge det är kvar,största brorsan är mer chill över det hela haha. Så var det sist oxå och nu älskar han sin lillebror så mycket.
  • Anonym (Anonym ännu)

Så fina magar! Älskar att se olika gravidmagar,haha😍
    Här gick jag in i v.20+0 idag,halvvägs lixom 😳
    Här känner jag ordentliga sparkar sen typ 1 vecka tillbaka,för några dagar sen så fick både sambon och jag känna sparkarna på utsidan oxå,det är så coolt! 

Annars hinner jag inte reflektera så mycket i denna graviditet,dagarna bara springer iväg med nu en 1åring i huset som är överallt.
    Känns lite vemodigt ändå,skulle gärna ha tid att bara sitta ner och klappa magen lite,haha,kanske detta är min sista graviditet,vad vet man 🧐
     Rul på måndag igen,får se om bäbisen har växt till sig sen sist så de kan se allt.

Och ja! Idag ska vi ha gender reveal oxå 😍

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023