Inlägg från: Anonym (6 barnet :)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (6 barnet :))

BF FEBRUARI 2023

Då var nipt testet avklarat. Allt såg bra ut och bebis levde och var jätte livlig. Den vände på sig. Låg med benen i kors. Tog handen mot munnen.  Mitt bf blir 13 feb istället för 15 feb :) den 21 september ska vi göra vanliga rutinultraöjud och då hoppas vi på få veta könet oxå. hon såg inga anmärkningar på att något skulle vara fel. Men vi får se vad svaret visar. Så härligt och få se våran lilla krabat ????

Carina82 skrev 2022-08-07 16:17:35 följande:
    Å vad skönt att det gick bra, och gulligt att ni fick se så mycket Hjärta Är det blodproverna som ni väntar svar på? Hoppas dom kommer snabbt!

ja precis blodproverna som vi får vänta på. Tar ca 2 veckor. så blir lång väntan. Sen om det oxå visar bra svar. Så kanske man kan börja släppa och njuta mer av graviteten. 

Carina82 jag kunde inte citera. 

jag fick göra nipt före kub. För att i denna region gör dom inte kub på sommaren. Då det inte finns så många personal som gör det och dom behövs på förlossningen. Så det var därför jag fick gör nipt istället för kub. Annars hade jag fått göra kub med. 

men känns skönt att fått göra det. 

Alfrida jag är oxå extremt trött. Känner inte igen det riktigt heller från mina tidigare graviditet. 

tänker oxå om det är åldern ? Var 24 när jag fick min första och 30 när jag fick mitt femte. Och nu är jag 37 år (snart 38 År) 
    jag jobbar på dagarna sen är jag helt slut orkar knappt laga mat. 

men dock varit lite piggare nu idag och igår. 

men annars är jag helt slut. När barnen är hos sin pappa den helgen. Orkar jag inget ting. Typ ligger i sängen hela tiden. Energin är som bortblåst. Får tvinga mig själv göra daler

men hoppas det är på väg och vända nu lite då jag känt mig lite piggare i två dagar. 

i vanliga fall är jag väldigt aktiv med hemmey barnen göra saker promenader. Håller oftast i gång 24/7. 

ny helt död. Haha. 

men är värt det för att få ha lila knytet i magen. Idag gick jag in i vecka 14 :) 
    eller 13+0  :) 

Grattis tyrande :) 
    gjorde du privat eller via landstinget eller hur man ska säga? 

och fick ni säga till att få veta könet. Eller blev det ändå? 

jag har berättat för min chef att jag är gravid. Idag kallade hon in mig. Och sa att hon kommer göra en avstägning på mig från gravidtets vecka 20. Jag blev lite förvånad och lite besviken. Då jag inte vill gå hem redan vecka 20. men hon sa att det är såna risker än med covid och det kanske önskar nu mer under hösten och sen är mitt jobb ganska tungt. Då vi städar hemma hos äldre och på boende. Så hon sa att hon tänker på mig och bebis. jag har även bara tagit en spruta. Vill ibre ta någin mer heller. Är ni vaccinerade ? Är någon mer som kommer bli avstängd från jobbet? 

men tycker ändå min chef är väldigt gullig och tänker på mig och bebisen. Inte alla chefer som är såna. Hon blev även glad nöe jag berättade för henne. Dock lite surt då jag har en provanställning. Men hon sa att jag får komma tillbaka sen efter mammaledighwten. Och jag tillhör gruppen och välkommen. Så jag har en bra chef iallafall. Så det känns bra  

tredje dagen jag är mycket piggare idag med. Så tror tröttheten börjar vända. 

jag tror oxå jag kände bebis igår två gånger. Och en gång idag. Det var ett litet fladder. Och där jag kände fanns inga tarmar som sitter. Men vet inte om det är för tidigt är vecka 14 nu. 13+2 idag från senast ultraljudet. :) 
    men lär väl märka om det  bebis eller inte :) 

hoppas svaret på nipt testet snart ska komma med. Men gjorde det i söndags. Så har inte ens gått en vecka sen dess. Jobbigt och vänta. 

hej alla. 

jag gjort nipt testet den 7/8. Och allt såg nornalt ut. Så skönt när det brevet kom och det stod så :) 
    längtar nu till rutin ultraljudet som är den 21/9. Men sån lång väntan. 

illamåndef har släppt och jag mår faktiskt väldigt bra 
    är idag 16+1 idag. Så det går framåt. Magen har börjat syns Lite nu. Barnen påpekat det :) 
    kan inte ha direkt vanliga byxor då det trycker så på magen  

men man blir juh så nojig när man inte känner sig så mycket gravid. så längtar tills man kan börja känna bebis lite mer dagligen. Men det kommer väl om ett tag Får man hoppas. Någon som vet hur vanligt det skulle vara att bebis skulle vara död vid ultraljudet? Blir galen på mog själv med dessa tankar. 

är ändå sjätte barnen. Men känns som det är helt nytt allt igen. Då min minsta är 7 år. 

hur mår ni alla andra ? 

anviva skrev 2022-09-01 08:19:07 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut på nipt och att illamåendet släppt :) För mig släppte det någonstans runt v 15+. 

Veckorna i början av andra trimestern kallas ju spökveckor eftersom man ofta knappt känner sig gravid, så man ska nog absolut inte ta det som att barnet dött. Måste vara väldigt ovanligt ändå att upptäcka ett dött barn i v 20. Men förstår ändå nojan <3 Vi har rul nästan samtidigt, jag den 19/9 och då är jag i vecka 19+6, så jag fick ett ganska sent datum vilket känns lite drygt. 

I övrigt mår jag själv ganska bra förutom en strålande smärta lite då och då ner i ena skinkan Tungan ute Funderar på om det kan vara ischias nerven? Jag har aldrig haft foglossning eftersom det här är första graviditeten, men har fått för mig att det känns annorlunda? 

ja då har vi ganska nära in på varandra :) 
    jag vet inte vilken vecka jag är i när jag göra ultraljudet. Känns som jag är dålig på att hålla koll på veckorna denna gång. Vet inte varför. Har en app jag skrivit in och kollar på den appen. Mitt bf är 13/2 enligt senast ultraljud då :) 

ja det kanske inte är så vanligt att man upptäcker ett dött barn i vecka 20? 

ja det är skit jobbigt när man inte känner sig direkt gravid och man oro sig för att bebis inte lever. Men får försöka tänka annat. Mitt illamående tog då med. Spydde innan varje dag 2-3 gånger om dagen. Men som sagt blivit bättre. Men nu har jag spytt två dagar u rad igen. Så kanske kommer tillbaka 😳. Känns positivt till att må illa och spy för tänker då lever lilla krabaten haha. Men samtidigt är det jobbigt oxå. Och att det kan ändra sig så snabbt med. Maten är jätte svår att äta nu i två dagar oxå. smakar inte alls samma fast jag kan varit sugen på det. Men tvingar i mig iallafall. För äter jag inte så mår jag illa och spyr för det. 

ska ni ta reda på kön? 

eller kankse ni har redan gjort ? 

så spännande med första barnet :) 

får jag fråga när börjar ni köpa saker och sånt ? 

detta är mitt sjätte barn. Men känns som jag är helt ny igen haha. Min minsta är 7 år hinner bli 8 år innan bebis kommer 🙈. 

Anonym (6 barnet :)) skrev 2022-09-01 23:16:19 följande:

ja då har vi ganska nära in på varandra :) 
    jag vet inte vilken vecka jag är i när jag göra ultraljudet. Känns som jag är dålig på att hålla koll på veckorna denna gång. Vet inte varför. Har en app jag skrivit in och kollar på den appen. Mitt bf är 13/2 enligt senast ultraljud då :) 

ja det kanske inte är så vanligt att man upptäcker ett dött barn i vecka 20? 

ja det är skit jobbigt när man inte känner sig direkt gravid och man oro sig för att bebis inte lever. Men får försöka tänka annat. Mitt illamående tog då med. Spydde innan varje dag 2-3 gånger om dagen. Men som sagt blivit bättre. Men nu har jag spytt två dagar u rad igen. Så kanske kommer tillbaka 😳. Känns positivt till att må illa och spy för tänker då lever lilla krabaten haha. Men samtidigt är det jobbigt oxå. Och att det kan ändra sig så snabbt med. Maten är jätte svår att äta nu i två dagar oxå. smakar inte alls samma fast jag kan varit sugen på det. Men tvingar i mig iallafall. För äter jag inte så mår jag illa och spyr för det. 

ska ni ta reda på kön? 

eller kankse ni har redan gjort ? 

så spännande med första barnet :) 

får jag fråga när börjar ni köpa saker och sånt ? 

detta är mitt sjätte barn. Men känns som jag är helt ny igen haha. Min minsta är 7 år hinner bli 8 år innan bebis kommer 🙈. 

Jobbigt med att ha den där stiCkande känslan ? Kankse är någon nerv ? Jag vet inte heller hur foglossning känns. Jag har ena höften och benet som det strålar ibland. Så tänker det är en nerv ? 

Tror det med vikten inte är så farligt så länge inte bm säger något tänker jag. Och bebis tar nog det den behöver. Men jag vet inte. 

pch att trycka på magen tror jag inte heller är så farligt. Då bm och sånt gör det senare längre fram med. när dom mäter och såna saker. 

jag kunde inte citera så jag skriver öppet till alla  

jag kände mig lite krasslig i lördags. Tänkte det var för jag var trött. öite täppt i näsan lite snuvig men inte så farligt. Och orklös. Maten smakade så där. 

söndagen kände jag mig mer. Sen igå måndags så ringde jag min chef och sa att jag känner mig lite snuvig lite hostig lite trött. Om jag ska komma och jobba ändå. Hon sa kom hit och gör ett covid test och är det negativt så kan du jobba. ålte till jobbet hämtade testet gjorde det på mig. Och bytte om till arbetskläderna. Tittar sen på testet. mna skulle vänta 10 min. Men jag tänkte jag kollar lite ändå fast det bara hade fått några minuter. Då var det två sträck. Blev så himla paff att jag hade Corona. Ringde chefen då jag ville undvika gå upp till dom eftersom testet var positivt. Så jag fick gå hem   Sp lohet här nu och är sjuk i covid. Alla mina barn skulle kommit igår då dom varit hos sin pappa i helgen. men sa att dom får stanna kvar så jag får vila upp mig och bli frisk och sen minska riskerna att dom själva ska bli sjuka. Dock är juh inte covid på samma sätt som innan. Men ändå. Så onödigt och smitta. Men känns så tomt och ensam utan dom alla 😢. Inte van att vara utan dom så länge. 

hur mår ni alla andra ? 

idag är jag i vecka 17+0 enligt appen. den ska vara inställd från sista ultraljud så jag hoppas det stämmer. 

lämgrar till den 21/9 och få se knytet och hoppas på den visar kön. 

jag har inte heller köpt något ännu. 

men tänkte börja köpa efter ultraljudet. Då jag inte har kvar något ting längre från dom andra barnen. 

men kommer inte ihåg vad man behöver köpa som är viktigaste i början? 

säng ? Vagn? Kläder ? 

Mysigt med ultraljud :) härligt att allt såg ok ut. Och att ni snart ska få se lilla pyret igen :) 

jag vill bara meddela att jag är tillfrisknad från covid :) 
    och hoppas nu hålla mig frisk :) 

nästa vecka är det dax för mig att gå på rutinulttaljas. Längtar ihjäl mig och hoppas att bebis ska visa upp sitt kön :) 

min mage syns oxå nu. Men stannat av lite med. Så härligt. Längtar tills man känner mer av bebis. 

och hoppas verkligen att nästa ultraljud ska se bra ut med som det har gjort hittills. Alltid nojig med något. 

är det någon mer som har blivit avstängd från sin arbetsgivare? 

jag blev avstängd så jag jobbar tom 26/9 sen går jag hem på graviditetspenning fram till 2/2- 2023 sen efter det antar jag att det är föräldradagar jag får ta ut :) bf är den 13/2-23 

Svar på tråden BF FEBRUARI 2023