• Anonym (Ekonomi)

Exmans säljer kläder jag inhandlat

Hittade annons på Facebook, med mina barns kläder som jag köpt in efter skilsmässa. Kläder som "spårlöst" försvunnit och inte kommit tillbaka till mig. 
    Nu ligger de ute till försäljning. Känns lite lustigt. Gör man så? Eller har man så dålig koll vad man inhandlat själv.. är ändå kläder och ytterkläder jag sökt och frågat efter.. men varit "borta" tydligen inte ????

Hur skulle ni reagerat? 

Jag reagerade med att jag hoppas barnen får pengarna i egen ficka när varorna är sålda! 

• Svar på tråden Exmans säljer kläder jag inhandlat
  • Anonvm

När det gäller "vanliga" kläder typ tröjor, klänningar, leggings o liknande så blir det efter några år en omöjlighet att hålla full koll i havet av tyg med enhörningar och prinsessor....

Men när det gäller typ ytterkläder och skor som barnet använder dagligen och är relativt dyra i inköp så är det en annan sak.

Det mest logiska blir väl att kläderna landar hos den som köpt in dem när de är förbrukade eller urväxta?

Sen spelar det även viss roll vad ni har för uppgörelse ang inköp av dessa plagg?

• Anonym (lll)

Det är väl inget konstigt att man säljer barnens urvuxna kläder. Däremot om det är något du verkligen ville ha tillbaka så får du väl prata med exet och tala om att annonsen får tas bort och att du ska ha kläderna. 

Sen att du hoppas en massa saker - är det inte bättre att du pratar med exet? Tala om att du anser att pengarna ska gå till barnen tex. 

• Anonym (Ekonomi)
    Anonym (lll) skrev 2022-05-29 08:41:33 följande:

Det är väl inget konstigt att man säljer barnens urvuxna kläder. Däremot om det är något du verkligen ville ha tillbaka så får du väl prata med exet och tala om att annonsen får tas bort och att du ska ha kläderna. 

Sen att du hoppas en massa saker - är det inte bättre att du pratar med exet? Tala om att du anser att pengarna ska gå till barnen tex. 

Har redan sagt att jag vill pengarna går till barnen för de han får sålt! Gäller många hundralappar. 
  • Anonym (Ekonomi)
    Anonvm skrev 2022-05-29 08:37:38 följande:

När det gäller "vanliga" kläder typ tröjor, klänningar, leggings o liknande så blir det efter några år en omöjlighet att hålla full koll i havet av tyg med enhörningar och prinsessor....

Men när det gäller typ ytterkläder och skor som barnet använder dagligen och är relativt dyra i inköp så är det en annan sak.

Det mest logiska blir väl att kläderna landar hos den som köpt in dem när de är förbrukade eller urväxta?

Sen spelar det även viss roll vad ni har för uppgörelse ang inköp av dessa plagg?

Gäller ytterkläder med, som jag frågat efter. Tänkt att barnens slarvat bort det på förskolan eller skolan. Men så var inte fallet.. 
  • Anonvm
    Anonym (Ekonomi) skrev 2022-05-29 09:08:42 följande:
    Har redan sagt att jag vill pengarna går till barnen för de han får sålt! Gäller många hundralappar. 
    Jag tror det är bättre i ett längre perspektiv att du sätter ner foten o kräver att ni gör en uppgörelse kring detta.
    Alla urvuxna och uttjänta kläder landar tillbaks till den som köpt in dem, sen är det upp till var och en vad man gör med det man själv köpt.

Har månne ditt ex problem med det ekonomiska?
  • Anonvm
    Anonym (Ekonomi) skrev 2022-05-29 09:11:47 följande:
    Gäller ytterkläder med, som jag frågat efter. Tänkt att barnens slarvat bort det på förskolan eller skolan. Men så var inte fallet.. 
    Det blir ju även lite upp till dig att ta tag i detta direkt när det händer.
    Om barnet t.ex hade en jacka på sig som du köpt när h*n åkte från dig sist och jackan inte följer med barnet när h*n kommer tillbaks till dig så ifrågasätt detta direkt där o då.
    Om ni gör överlämning via förskolan som många gör så fråga då pedagogerna, hade inte barnet någon jacka på sig när xxxxx lämnade i morse? 
  • Anonym (A)
    Anonym (lll) skrev 2022-05-29 08:41:33 följande:

Håller med
  • Anonym (Teddy)

Det är såklart riktigt dålig stil att först påstå att kläderna försvunnit och sen tjäna pengar på dem. Jag hade låtit exet veta att jag sett annonsen och sen hade jag namnat barnens kläder fortsättningsvis med både barnens och ditt namn eller liknande. Vill han vara småaktig så behöver inte du vara sämre...

• Anonym (...)

Varför accepterar du att han säljer era barns kläder?!

• Anonym (X)

Vad sa exet när du sa till då?

• Anonym (Ekonomi)
    Anonvm skrev 2022-05-29 09:14:10 följande:
    Jag tror det är bättre i ett längre perspektiv att du sätter ner foten o kräver att ni gör en uppgörelse kring detta.
    Alla urvuxna och uttjänta kläder landar tillbaks till den som köpt in dem, sen är det upp till var och en vad man gör med det man själv köpt.

Har månne ditt ex problem med det ekonomiska?
    Nej inga ekonomiska problem. Två intäkter och bra betalt. 
  • Anonym (Ekonomi)
    Anonvm skrev 2022-05-29 09:18:15 följande:
    Det blir ju även lite upp till dig att ta tag i detta direkt när det händer.
    Om barnet t.ex hade en jacka på sig som du köpt när h*n åkte från dig sist och jackan inte följer med barnet när h*n kommer tillbaks till dig så ifrågasätt detta direkt där o då.
    Om ni gör överlämning via förskolan som många gör så fråga då pedagogerna, hade inte barnet någon jacka på sig när xxxxx lämnade i morse? 
    Jag har tagit tag i det innan. Frågat efter kläder men fått svar "ingen aning" 
  • Anonym (Ekonomi)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-05-30 00:16:05 följande:

Det är såklart riktigt dålig stil att först påstå att kläderna försvunnit och sen tjäna pengar på dem. Jag hade låtit exet veta att jag sett annonsen och sen hade jag namnat barnens kläder fortsättningsvis med både barnens och ditt namn eller liknande. Vill han vara småaktig så behöver inte du vara sämre...

Jag berättade vad jag sett och att jag hoppas att pengarna går till barnen! blev mest förvånad att man gör så... 
  • Anonym (Ekonomi)
    Anonym (...) skrev 2022-05-30 07:10:32 följande:

Varför accepterar du att han säljer era barns kläder?!

Han får sälja vad han vill, blev mest upprörd att kläder och ytterkläder låg till försäljning som jag frågat efter.. ser jag att det är hans kläder som hamnat hos mig som är för små. Så skickar jag tillbaka det klart! Inte går och säljer eller skänker de... 
  • Anonym (Ekonomi)
    Anonym (X) skrev 2022-05-30 07:48:17 följande:

Vad sa exet när du sa till då?

Gör för stor grej av de.. medan jag upplevde de märkligt... 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Ekonomi) skrev 2022-06-01 16:18:44 följande:
    Jag berättade vad jag sett och att jag hoppas att pengarna går till barnen! blev mest förvånad att man gör så... 
    Ja verkligen märkligt av en vuxen person att göra så. Nästan så man misstänker att han med vilje "blir av med" just de kläder som du har köpt för att jävlas med dig.
  • Seven Costanza

Men säg till att exet ska ta bort annonserna och att du ska ha tillbaka kläderna som du har köpt. 

• Anonym (M)

Hahaha, ja det var lite lustigt som du säger TS.

Vad menar du med att pengarna ska gå till barnen? Att barnen ska få pengarna eller att det ska köpas nya kläder för pengarna?

• Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2022-06-07 16:47:12 följande:

Hahaha, ja det var lite lustigt som du säger TS.

Vad menar du med att pengarna ska gå till barnen? Att barnen ska få pengarna eller att det ska köpas nya kläder för pengarna?

Egen ficka står det ju i första inlägget, bortse från den frågan
Svar på tråden Exmans säljer kläder jag inhandlat