• Anonvm

Exmans säljer kläder jag inhandlat

När det gäller "vanliga" kläder typ tröjor, klänningar, leggings o liknande så blir det efter några år en omöjlighet att hålla full koll i havet av tyg med enhörningar och prinsessor....

Men när det gäller typ ytterkläder och skor som barnet använder dagligen och är relativt dyra i inköp så är det en annan sak.

Det mest logiska blir väl att kläderna landar hos den som köpt in dem när de är förbrukade eller urväxta?

Sen spelar det även viss roll vad ni har för uppgörelse ang inköp av dessa plagg?

• Anonvm
    Anonym (Ekonomi) skrev 2022-05-29 09:08:42 följande:
    Har redan sagt att jag vill pengarna går till barnen för de han får sålt! Gäller många hundralappar. 
    Jag tror det är bättre i ett längre perspektiv att du sätter ner foten o kräver att ni gör en uppgörelse kring detta.
    Alla urvuxna och uttjänta kläder landar tillbaks till den som köpt in dem, sen är det upp till var och en vad man gör med det man själv köpt.

Har månne ditt ex problem med det ekonomiska?
  • Anonvm
    Anonym (Ekonomi) skrev 2022-05-29 09:11:47 följande:
    Gäller ytterkläder med, som jag frågat efter. Tänkt att barnens slarvat bort det på förskolan eller skolan. Men så var inte fallet.. 
    Det blir ju även lite upp till dig att ta tag i detta direkt när det händer.
    Om barnet t.ex hade en jacka på sig som du köpt när h*n åkte från dig sist och jackan inte följer med barnet när h*n kommer tillbaks till dig så ifrågasätt detta direkt där o då.
    Om ni gör överlämning via förskolan som många gör så fråga då pedagogerna, hade inte barnet någon jacka på sig när xxxxx lämnade i morse? 
Svar på tråden Exmans säljer kläder jag inhandlat