• Anonym (Christine)

    50+ försöker bli gravid

    Här samlas vi som är 50+ och är sugna på barn. Jag heter Christine och är 51. Vill ej ge upp tanken på en liten goding. Har 6 IVF bakom mig och ska nu försöka mig på Danmark då det tog slut med sambon. 


    Fler berättelser!

  • Svar på tråden 50+ försöker bli gravid
  • Anonym (Christine)
    Anonym skrev 2022-05-29 20:52:39 följande:

    NEJ!


    Skulle vara trevligt att dela resan med någon 
  • Anonym (Christine)
    Anonym skrev 2022-05-29 20:52:39 följande:

    NEJ!



    Anonym skrev 2022-05-29 20:52:39 följande:

    NEJ!


    jo det gör vi faktiskt  
  • Anonym (Minna)

    Min vännina skaffad barn med hjälp av dubbeldonation när hon var 49. Tror att hon gjorde det i Riga. Annars är Olga-kliniken i St Petersburg väldigt populär bland äldre mammor, men lite krångligt att ta sig till Ryssland ju nu?

  • Anonym (Christine)
    Anonym (Minna) skrev 2022-05-29 21:04:01 följande:

    Min vännina skaffad barn med hjälp av dubbeldonation när hon var 49. Tror att hon gjorde det i Riga. Annars är Olga-kliniken i St Petersburg väldigt populär bland äldre mammor, men lite krångligt att ta sig till Ryssland ju nu?


    Vad roligt för din vän! Ja, funderar på att åka till Moldavien eller Tunisien för är billigare där. Vill inte ge upp tanken om ett biologiskt barn men om det inte fungerar får jag nog överväga dubbeldonation  


    Känns som om barnet skulle bli väldigt utsatt också om det blev ryskt. Min väninnas barn har blivit bespottade av svenska barn i skolan under förra veckan. 

    Nog om det. Det här är så spännande! Var det din väninnas första barn? 

  • Anonym (Jadu...)

    Man får inte göra IVF i Danmark med egna ägg efter 45. ÄD/ED är för det mesta en åldersgräns på max fyllda 49 i nästan hela Europa. Undantag vissa länder som har till drygt 50. Det enda som återstår för dig. Dessutom får du skilja på genetiska barn kontra biologiska barn. Föder du ett barn är det alltid ditt biologiska, men vid ÄD/ED är det inte ditt genetiska barn. Och självklart blir ett ÄD-barn som föds i Sverige svenskt. Kan aldrig bli ryskt eller nåt annat.

  • Anonym
    Anonym (Jadu...) skrev 2022-05-29 21:35:11 följande:

    Man får inte göra IVF i Danmark med egna ägg efter 45. ÄD/ED är för det mesta en åldersgräns på max fyllda 49 i nästan hela Europa. Undantag vissa länder som har till drygt 50. Det enda som återstår för dig. Dessutom får du skilja på genetiska barn kontra biologiska barn. Föder du ett barn är det alltid ditt biologiska, men vid ÄD/ED är det inte ditt genetiska barn. Och självklart blir ett ÄD-barn som föds i Sverige svenskt. Kan aldrig bli ryskt eller nåt annat.


    Jo, men det syns ju att det inte har nordiskt ursprung-
  • EnAnonumius

    Hur shysst är det emot BARNET att skaffa barn som 50+?

    När barnet är 20 så är mamma 70+ liksom...


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Q)

    Lycka till. Danmark kan du dock glömma. Där är åldersgränsen 46 år för all form av fertilitetsbehandling (även äggdonation), så du får se dig om efter annat land.

  • Anonym (Man äldre)

    Tråkigt att du inte kommit på tidigare det där med barn 
    Tycker rätten att skaffa barn vid en ålder som en gammal kärring inte är rätt 
    det är helt emot naturen och tänk en pojke som börjar i årskurs 1 kommer med din 58 åringa mamma till skolan , hur lätt blir hans start i livet ?  

    hur ska du hänga med i tempot och utvecklingen i samhället så inte barnet känner sig utanför redan i tidig ålder 

    alla risker som finns med barn på äldre dar diagnoser , sjukdommar , down syndrom och liknande 


    nä , hoppas vi slipper se fler gamla tanter som Mede med köp bebisar ?.

Svar på tråden 50+ försöker bli gravid