Inlägg från: Anonym (N) |Visa alla inlägg
  • Anonym (N)

Blir hemlös?

Anonym (Ninni) skrev 2022-05-30 18:01:31 följande:
    Vi äger båda huset. Jag hade det gott ställt tidigare. Det jag blur helt sänkt av är en människas förmåga att helt plötsligt med ett hånflin i stort sett säga "nu blir du hemlös". 
    Men vad var din plan när du gjorde slut då? Hur tänkte du att du skulle göra med din egen försörjning och ditt eget boende?
  • Anonym (N)
    mari123 skrev 2022-05-31 08:07:30 följande:
    TS är kvinna. HUR ska hon kunna förväntas ta ansvar i vårt patriarkala samhälle?
    Jag hoppas du är sarkastisk.
  • Anonym (N)
    mari123 skrev 2022-05-31 10:45:07 följande:
    Inte alls! 
    Du menar alltså på fullt allvar att kvinnor inte kan ta ansvar för egen försörjning och boende i dagens svenska samhälle, pga patriarkatet? Jösses.
  • Anonym (N)
    mari123 skrev 2022-05-31 15:52:14 följande:
    Ja vad ska TS skylla på?
    Är du sarkastisk eller inte? Du sa nej när jag frågade, men nu låter du sarkastisk i alla fall.
  • Anonym (N)

Jag ser att TS faktiskt har skrivit i tråden att hon ska börja söka jobb och lägenhet, men att det kommer att ta tid för att hon är utbränd och har 0 kr. Så jag antar att TS väntade sig att sambon skulle försörja henne och behålla huset tills hon hittade jobb och bostad. I och med att huset är bådas tycker jag inte det är schysst att sälja innan båda har hittat annat boende (förutsatt att TS gör vad hon kan för att hitta boende). Däremot förstår jag inte varför TS har gjort sig ekonomiskt beroende av sin sambo. Man måste alltid vara beredd på att en relation kan ta slut och därmed ha egen försörjning.

Svar på tråden Blir hemlös?