Inlägg från: Anonym (Mis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mis)

Blir hemlös?

Hur tänkte du när du valde att göra slut? Vad är din plan kring lägenhet och egen försörjning? Jag tycker absolut inte att man ska fortsätta vara ihop för att ha någonstans att bo men att förvänta sig att ens ex försörjer en är ju fel. Äger ni huset gemensamt är det ert gemensamma beslut att sälja. Du ska ju dock betala 50% av alla omkostnader på huset samt dina egna räkningar. Så antar att ett jobb är bra att söka? Kontakta soc imorgon kan ju vara en bra början också.

• Anonym (Mis)
    Anonym (Ninni) skrev 2022-05-30 18:01:31 följande:
    Vi äger båda huset. Jag hade det gott ställt tidigare. Det jag blur helt sänkt av är en människas förmåga att helt plötsligt med ett hånflin i stort sett säga "nu blir du hemlös". 
    Kanske för att han blev dumpad? Att försörja och ställa upp för ens sambo är helt annat än att ställa upp på ett ex som valt att göra slut. Det var ju inte hans val vad jag förstod. Han är förmodligen ledsen, sårad och arg. Såklart. Det blir de flesta som blir dumpade. Att ta hand om dig är inte hans jobb och det får honom i dina ögon att framstå som empatilös. Kanske sa han det som ett hån, kanske var hånet en reaktion på att bli dumpad. Oavsett så är din boendesituation hans ansvar. Om några år när han kommit över dig kan han förmodligen se själv att det framstod som empatilöst. Samtidigt har han ju inget val? Han kan ju inte fortsätta bo med dig när du dumpat honom? Då bryts han ju förmodligen ner totalt och hans ansvar är ju hans egna mående. Hoppas du har familj och vänner som kan hjälpa dig och styrka att ta dig upp på fötterna igen.
  • Anonym (Mis)
    Anonym (Mis) skrev 2022-05-31 21:57:23 följande:
    Kanske för att han blev dumpad? Att försörja och ställa upp för ens sambo är helt annat än att ställa upp på ett ex som valt att göra slut. Det var ju inte hans val vad jag förstod. Han är förmodligen ledsen, sårad och arg. Såklart. Det blir de flesta som blir dumpade. Att ta hand om dig är inte hans jobb och det får honom i dina ögon att framstå som empatilös. Kanske sa han det som ett hån, kanske var hånet en reaktion på att bli dumpad. Oavsett så är din boendesituation hans ansvar. Om några år när han kommit över dig kan han förmodligen se själv att det framstod som empatilöst. Samtidigt har han ju inget val? Han kan ju inte fortsätta bo med dig när du dumpat honom? Då bryts han ju förmodligen ner totalt och hans ansvar är ju hans egna mående. Hoppas du har familj och vänner som kan hjälpa dig och styrka att ta dig upp på fötterna igen.
    Oavsett är din boendesituation inte hans ansvar? skulle det stått i mitten.
Svar på tråden Blir hemlös?