Plussade igår !!

Plussade igår jag kände lycka

dåliga kommentarer undan bedes ??????
Habibi de skulle stå han kan inte tvinga dig,
sen läste jag om att du skrev nått fram om domstol, jag skulle ha skippat att ange honom som far till barnet o sagt att jag inte vet vem som är pappa
så får du underhåll från staten istället o då kan han inte komma o kräva umgänge sen
Habibi87: jag är i v9 nu. :)
men vi har haft svårt att ta in det än med tanke på vad som hände sist Och oron är stor.
Habibi de skulle stå han kan inte tvinga dig,
sen läste jag om att du skrev nått fram om domstol, jag skulle ha skippat att ange honom som far till barnet o sagt att jag inte vet vem som är pappa
så får du underhåll från staten istället o då kan han inte komma o kräva umgänge sen
TS: Jätteledsen att höra om din situation. Jag hoppas att din sambo tar sitt förnuft till fånga, och om han inte gör det, att du hittar styrka att lämna honom och bygga ditt eget liv. Kram <3
Så han vill inte vara ihop med dig om du behåller?
Han kommer bara ta hand om ett av sina barn om du behåller? Hur ska han förklara det för sitt barn att han inte vill kännas vid hens bror eller syster?
om han är så emot ett barn, varför sprutade han i dig?
Lagstiftningen är sådan att om han nekar att skriva på faderskapet så kommer han till slut att tvingas till ett DNA-test. Visar detta att han är fadern så blir han registrerad som barnets far, och underhållsskyldig om han väljer att separera. Fadern har även full rätt att själv begära ett DNA-test.
Jag har dock hört att om han begär det så går automatiskt vårdnaden tillfälligt till mamman, vilket man sedan får omförhandla, inte helt hundra där så ta mig inte på orden.
Den enda lagliga rättighet fadern egentligen har är att inte vara fysiskt och praktiskt delaktig i barnets uppväxt, men underhåll kommer han inte undan.
Så sämsta möjliga scenario för dig är väl att du får från att ha en familj med ett barn till att vara ensamstående mamma till två, så värt att se över de ekonomiska och praktiska förutsättningarna där.
Habibi87: jag är i v9 nu. :)
men vi har haft svårt att ta in det än med tanke på vad som hände sist Och oron är stor.
Jag svarar alla här :
Jag har bestämt mig för följande svårt beslut jag kommer inte behålla detta sjukt svårt gråtit massor men jag vill att mannen ska älska oss oavsett det går inte jag klarar inte av detta , hur förklarar jag det för ett barn sen när hen blir tillräckligt stor. jag trodde detta skulle bli bra jag hade fel . har även bestämt mig för att inte leva med honom heller efter AB.. värd så mycket mer . Han packade ut i måndags. Svårt beslut jag har bestämt mig. känns som han och jag är väldigt klara med varandra efter 9 år. Han 41 jag 35. En dag finner jag nog lyckan. Dessutom ignorerar han mig som jag inte finns.
kram till er
Alla mina tankar till dig ts.
Jag fattar inte. Socialen MÅSTE veta vem fadern är och krävs det dna test så fixar de det. Hur mkt än han vägrar skriva på faderskap så lär han ju bli det via dna test....