Förälder som inte sköter sin försörjningsplikt. Vart vänder jag mig för hjälp?
Det finns mycket få sätt att hantera det hela när ena föräldern helt sonika skiter i att bidra till barn ekonomiskt.
Mina barn bor varannan vecka och vi har gemensam vårdnad efter beslut i tingsrätt. 
Jag har skriftligt från andra föräldern (mail) att "jag dumpar allt detta på dig nu, jag tänker inte köpa ett skit". 
Det enda jag kunnat göra efter det är att kontakta FK o se till att jag iaf får halva barnbidraget (barnen undanhölls mig av andra föräldern från separationen fram tills domen i tingsrätten, så jag var under denna tid tvungen att betala underhållsstöd och hela barnbidraget gick till andra föräldern).
Det enda jag får höra ifrån Soc när jag bett om hjälp är att "om ena föräldern inte tar sitt ansvar så faller det på den andra, barnen måste ju ha kläder".
Jag känner igen mig i din beskrivning TS att man blir manipulerad med skuldkänslor, att det går ut över barnen om man inte själv ser till att barnen får det de behöver....
Mina barn är fortfarande i förskoleåldern.
Din 16åring skulle ha mycket att säga till om vart/hur h*n vill bo vid en ev vårdnadstvist. Just saying....
Har nu fadern så dålig ekonomi som han påstår så kommer han inte behöva betala tillbaks underhållstödet till FK