Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Ni som har regelbunden städning hemma - fråga om förberedelser?

Anonym (Ts) skrev 2022-06-06 08:49:56 följande:
    Men alltså, detta handlar ingenting om att inte kunna. Vi kan alldeles utmärkt. Men någon gång då och då är det fantastiskt skönt att komma hem från jobbet och hela huset är fint städat på samma gång. Jag betalar så gärna för den tjänsten. 
    Det handlar givetvis om att unna sig lyxen att få fint städat hemma, naturligtvis kan man som vuxen städa. Jag köper självklart tjänster jag behöver, man får RUT,  det vill säga skattebetalarnas hjälp med betalningen. Det är väl en nagel i ögat på sossar förstås. Tänk också på äldre och sjuka, visst ska de köpa tjänster för att underlätta livet!' Tro för all del inte att Hemtjänstens städning duger! Slarvigt och man vet inte när de kommer, och de städar bara det värsta. Jag vill ha det städat och fint i alla mina rum.                                                                                                                                                   Exempel på ovärderlig tjänst efter sjukhusvistelse där man behöver träna är en PT, personlig tränare som kommer hem till en. Inte jättedyrt, mellan 500 - 800 per timme och sedan RUT. Dessutom retar man väl någon sosse.
Svar på tråden Ni som har regelbunden städning hemma - fråga om förberedelser?