Jag skulle inte säga att din kandidat i språk är irrelevant inom andra branscher som flera här menar. Jag har en examen inom ett helt annat område än det jag arbetar med, men utan examen hade det varit svårt att få den tjänst jag har idag på myndighet där högskoleexamen är ett krav.
Det låter som din utmaning är att få din första position. Jag skulle rekommendera att sänka krav. Finns det bemanningsföretag där du bor? En av mina bästa vänner hade ingen direkt erfarenhet och gick på föräldraledighet direkt efter examen inom en ganska bred och otydlig samhälls-filosof-utbildning. När hon började söka jobb ville hon dessutom inte arbeta heltid första månaderna och hon trodde det skulle ta lång tid att få jobb, registrerade sig på olika bemanningssidor och hade jobb inom en vecka. Jag tror att det var som orderhanläggare inom inköp. Arbetsgivaren hade ett direkt akut behov då personen som hade tjänsten (50% tjänst) sjukskrivits för utmattning, och arbetsgivaren kunde inte lova mer än två månader och det gav min vännina första erfarenheten. Hon blev kvar där några månader, fick sen ett heltidsjobb hos ett systerbolag eller kund och vidare inom det spåret. Nu 15 år senare är hon välavlönad hög tjänsteman inom kommunal upphandling. När jag tänker efter är det säkert ett krav att ha en examen för att få det jobbet, men hon har inte ett högskolepoäng inom ekonomi vad jag vet.
Så mitt råd till dig är att söka alla typer av "kontorsjobb" och vara väldigt flexibel. Låt inget vara fel bransch, fel omfattning, fel längd, tillåt en del pendling osv. När du har bevisat att du kan sköta ett jobb kommer du att kunna få referenser och skriva det på ditt CV och det kommer kunna göra hela skillnaden när du nästa gång söker jobb som skoladministratör eller vad du nu vill göra.
Utöver jobbsökning, fundera på om du kan hitta andra sätt att skaffa och bevisa din anställningsbarhet. Kanske kan du vara sekreterare i lokala scoutkåren eller organisera fotbollsklubbens kiosk eller något, som också kan ge erfarenhet, referenser och kontakter?
Slutligen: Se över ditt CV! Om du inte ens får komma på intervju är det nog där det brister. Är du med i facket kan du få rådgivning därifrån, eller dela med dig här för tips och råd!
Stort lycka till!