• snøflinga

    Förkortad livmodertapp - erfarenheter?!

    Hej! 

    Jag önskar höra andras erfarenheter kring liknande situationer då jag börjar känna mig lite orolig. 

    Mitt första barn kom i 33+6 pga förkortad livmodertapp som började med blödning i v 25. 
    Jag är nu gravid med nr två, i vecka 32 och fått kontroller från tappen sedan v 18. Den har fram tills 3 veckor sen legat på 31 mm, för en vecka sen låg den på 28 mm efter lite smärtsamma sammandragningar, och nu i veckan åkte jag in igen för smärtsamma sammandragningar och den va då som längst på mätningen 28 mm. Sen dess har jag dagligen haft lite smärtsamma sammandragningar, inte varje sammandragning och inte lika ofta som i veckan, men ändå haft liite för många varje dag. 

    Hur har det sett ut för er andra som haft liknande situation? Hur snabbt har tappen kortats ner? Tänker att det inte hjälper att bebis växer och blir större, alltså mer tryck neråt i samband med sammandragningarna. 

    Jag vill verkligen inte föda prematurt på så vis att vi behöver vara på neo denna gång.

  • Svar på tråden Förkortad livmodertapp - erfarenheter?!
  • Anonym (Ingen)

    Du kan föda i dag eller i vecka 40. Det vet tyvärr ingen här eller på förlossningen :) sånt kan ju gå fort.

Svar på tråden Förkortad livmodertapp - erfarenheter?!