• 5te8

BIM JULI -22

Hejsan hoppar in i tråden :) 

1/7 Mandistoss
    3/7 Locoz
    3/7 Sjöhund
    5/7 Jojjans

5/7 skaviblifyra
    6/7 2020bebis
    7/7 Rosahimmel86 
    8/7 Barbrastreisand
    9/7 Pörny
    9/7 H0nd3ndär 
    10/7 5te8
    11/7 vemvetintejag
    13/7 Roxwell
    20/7 Kissekatten2014
    21/7 Mandelblomman

Skulle behöva lite hjälp.

det hela började för 3 veckor sedan då jag hade underlivsbesvär och huggande/ typ som någon som klämmer riktigt hårt vid äggstocken. Då jag inväntade mens så var jag säker på att det ej var ägglossning. . Jag fick tid hos vc som konstaterade att jag hade svamp och uvi. Då jag fick svar en vecka senare och kände att besvären var borta så påbörjades ingen behandling. Mensen var en vecka sen (aldrig hänt förr) och varade bara i 3 dagar. 
    Direkt efter kom besvären tillbaka. Jag tänkte att jaja de försvinner väl. Tillslut fick jag nog ringde vc som hänvisade mig till akuten. Fick en tid på gyn som sa att allt såg bra ut förutom svamp, fick en tablett för det.  Läkaren gjorde ett vul och såg att jag hade ägglossning. jag blev glad och nämnde att vi skulle börja försöka göra syskon, vilket vi gjorde. 
    Gyn besöker var nu i måndags, vi myste mån och ris. Idag fick jag flytningar-blandat med blod. samt har mensvärk och en skum värkande känsla i brösten. Tycker det är alldeles förtidigt för några symptom tänkte att ägget inte hunnit befruktad eller fästas än. 
    tycker ni att jag borde kontakta gyn igen? 
  • 5te8
    Barbrastreisand skrev 2022-06-22 22:43:20 följande:
    Min första tanke är om det kanske är ägglossning? Tänker om läkaren såg folliklar i måndags, dvs att ägget inte släppt än? Om jag förstått rätt så kan vissa få liten blödning/blodblandad flytning när ägget släpper. Men skulle du fortsätta blöda mer hade jag kontakt gyn igen! 

Hon sa att hon inte kunde som om ägget släppt eller skulle släppa. Vet ej om hon inte hade kunskapen om det. 

Blödningen har avtagit. Nu har jag dock en huggande känsla i ländryggen.. Förstår mig inte på min kropp alls just nu. 

• 5te8

Tror jag är på ÄL+11 just nu. Blir konfunderad, mensen var en vecka sen i Juni (skulle kommit 2/6, kom 9/6). Enligt min app så flyttades ägglossning pga det. var hos gyn (20/6) fick då veta att ägglossning var påväg, fick jätte vattniga flytningar på kvällen samt ömma bröst. Enligt appen skulle jag ha äl 26/6.
    När ska min mens ev komma denna månad då ???? 
    Och när kan jag ta graviditetstest? 

Svar på tråden BIM JULI -22