• Anonym (Nfnf)

Planera skilsmässa långt innan?

Anonym (....) skrev 2022-06-08 18:29:28 följande:

Min man gjorde det med sin exfru då jag och han träffades några år innan de separerade. Skilsmässan kom som en chock för henne, trots ett kasst äktenskap, men han hade nästan bearbetat färdigt när orden väl sas.

Så han var otrogen mot henne med dig då? Och du visste det hela tiden? Tänk om han gör så mot dig. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (....) skrev 2022-06-09 03:55:26 följande:
    Nej, han var inte otrogen! Vi valde en annan väg...
    Om man ens tänker tanken att vara med en annan istället är man otrogen. 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (S) skrev 2022-06-09 13:38:36 följande:
    Jo, visst, det sved rejält då han fick vera att hon plötsligt skulle lämna. Sedan dubblerades det då han fick veta att hon redan hade en ny.
    Det är ju värre.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (....) skrev 2022-06-09 18:07:34 följande:
    Tycker du...
    Ja det gör jag och många andra med. Men du vill kanske ha en tjej/kille som tänker på andra medan du är med den?
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Process) skrev 2022-06-10 06:48:35 följande:
    Det är ju helt skilda saker. För mig är otrohet att man ligger med någon annan. Att gå och tänka på någon annan är såklart tråkigt men det är inte otrohet.
    Det tycker jag det är.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (....) skrev 2022-06-09 22:14:33 följande:
    Nej, det vill jag inre. Men jag anser det inte heller vara otrohet om min man skulle göra det...
    Så bra, men alla tycker inte så. Beror såklart på hur man tänker om den men om man fantiserar och vill vara med någon annan då är man självklart otrogen.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Fia) skrev 2022-06-10 11:19:09 följande:
    Då får du ju skriva att detta är din högst personliga syn på saken, för det där är verkligen inte den allmängiltiga sanning du försöker få det att låta som.

Alla jag känner tycker så iallafall. Varför skulle det inte vara otrohet? Att ligga och fantisera snusksaker om någon annan? Att titta efter andra och mer eller mindre planera att vara med en annan? Är det inte otrohet, menar du? 

Det finns något som kallas för känslomässig otrohet. 

Bara för du tycker annorlunda så behöver du ju inte få det att låta som att det enbart är jag som tycker så. 

• Anonym (Nfnf)
    Då får du ju skriva att detta är din högst personliga syn på saken, för det där är verkligen inte den allmängiltiga sanning du försöker få det att låta som.
    Om man vänder på det, det får vara din personliga åsikt att du tycker tvärtom då. 
  • Anonym (Nfnf)
    Om du har en man eller kvinna och den tänker på andra på detta vis så blir du alltså inte ledsen alls. Det tror jag inte ett dugg på. 
  • Anonym (Nfnf)
    AndreaBD skrev 2022-06-10 12:12:11 följande:
    Tankarna är fria, sa någon författare, jag tror det var Goethe. Dessutom har ALLA människor sexuella fantasier. Man kan inte hålla på och räkna sånt som otrohet. Visst, om din partner verkligen dregglar över nån specifik person och nonchalerar dig - då kanske det är läge att göra slut, pga desintresse, men otrohet? 

Nej det är inget jag sysslar med men finns säkert många som gör det. 

Ja det är ju så jag menar. Om någon är efter en ny kille eller tjej. Inte bara för man råkar glo på nån på stan och sen inte bry sig mer om den.

Svar på tråden Planera skilsmässa långt innan?