• Anonym (Nfnf)

Planera skilsmässa långt innan?

Anonym (Process) skrev 2022-06-12 10:24:15 följande:
    Man får ge sina pengar till vem man vill även som gift. 
    Hon gör ju inte det* men visst, då är pengarna hennes mammas nu då! Jättebra. 
  • Anonym (Nfnf)

Din kille vill väl också ha pengar till möbler eller? Snacka om att bara tänka på sig själv . Och om du ens funderar på att spara för en skilsmässa ska du kanske inte vara med din kille. 

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Process) skrev 2022-06-12 10:58:15 följande:
    Ja, de swishade  pengarna tillhör mamman. Det är korrekt. Om man tycker det är bra eller inte är en annan diskussion.
    Fast det är ju fejk. Det är ju hennes. Hon gömmer dom där. Man får inte göra så.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Jolo) skrev 2022-06-12 11:04:22 följande:

@nfnf
    Ja, och då får han ju ta av sina pengar till det. Eller du tycker att hans pengar ska gå till hans nöjen och mina pengar ska delas på hälften till honom. Så han skulle få tre fjärdedelar av fickpengarna och jag en fjärdedel? Jag kommer aldrig göra anspråk på mer än hälften av våra gemensamma konton, och antagligen inte han heller. Men återigen, allt kan hända. Jag har sett det hända. 

Man får inte spara pengar i smyg.
  • Anonym (Nfnf)

Om hon är så rädd att pengarna ska gå till nöjen får hon väl ta och prata med sin kille.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (Jolo) skrev 2022-06-12 11:09:48 följande:

Det är ok att du tycker annorlunda. Det är inte synd om någon, ingen går miste om något. Ingen blir förfördelad.

Tycker annorlunda? Frågan handlade om man får göra så eller inte och det fick man ju inte stod det i lagen. Det är inte jag som tycker så utan det är så det är. Sedan om hon eller ni väljer att gå förbi lagen är en annan sak . Hoppas det kommer fram isåfall. Lär ju se lagom skumt ut att samma summa skickas varje månad till hennes mamma. Sådant går ju att få fram. 

Båda två står ju i samma situation om de skiljer sig. Så jag vet inte varför hon är så orolig över ett hon inte får några pengar till möbler. Det får väl inte han heller. Allt ska ju vara lika för båda. Då kan inte hon komma där med sitt hemliga sparande. Undra om hon hade gillat att han hade ett hemligt spar? Varför inte vara komma överens som att de får spara vid sidan om då istället för att mygla på det viset. 

Som sagt han hamnar ju i samma situation ändå så möbler lär ju inte han heller ha. Om de inte har något sparande vill säga. Eller något hus att sälja. 

Men det är iallafall inget jag tycker utan det är bara rätt och fel. man får inte göra så.

• Anonym (Nfnf)
    Miramara skrev 2022-06-12 11:13:00 följande:

@nfnf
    Då tycker du samma om försäkringar i allmänhet? Varför ens skaffa bil, hus, barn, jobb om du tror att nåt ska hända med dessa i framtiden? 

Och din länk har ju inget med saken att göra, det handlar ju om befintliga sparkonton. Hoppas du aldrig någonsin swishar något till någon, det måste ingå i en bodelning! 
    Fånigt. 

Det stod på sidan klart och tydligt att nej man får inte spara i smyg.
  • Anonym (Nfnf)

Det kvittar nog om pengarna är på hennes sparkonto eller annans sparkonto. Att gömma pengar är väl ändå inte tillåtet. 

Svar på tråden Planera skilsmässa långt innan?