• Anonym (Resenär)

Någon som flugit från Arlanda med barn nyligen?

Vi kommer att åka från Arlanda med två barn, om några veckor. Jag har, ryktesvägen, hört att det finns en speciell kö till säkerhetskontrollen om man reser med barn, men jag har inte fått det bekräftat. Är det någon som rest från Arlanda nyligen och vet om det stämmer? Vi reser med två barn, den yngste är två år, och tanken på att stå tre timmar i kö med dessa ger mig gråa hår. Hur gör man om barnen behöver gå på toaletten till exempel? 

• Svar på tråden Någon som flugit från Arlanda med barn nyligen?
  • Gameofthrones

Är man i den situationen så får man se till att en vuxen är kvar i kön och avlasta varandra. När man behöver gå på toa. 

Jag har läst på nyheterna det skulle vara ngt sånt. Men har bestämt mig att inte åka ngt i år det är hysteri. 

• Anonym (Resenär)
    Gameofthrones skrev 2022-06-12 14:33:46 följande:

Är man i den situationen så får man se till att en vuxen är kvar i kön och avlasta varandra. När man behöver gå på toa. 

Jag har läst på nyheterna det skulle vara ngt sånt. Men har bestämt mig att inte åka ngt i år det är hysteri. 

Förlåt, hade du ett svar på min fråga?
  • Gameofthrones

Ja du fråga du fick svar. 
    Läs nyheterna eller ring till Arlanda. 
    Du om man vill gå på toa så läs mitt svar. 

• Anonym (Resenär)
    Gameofthrones skrev 2022-06-12 14:37:19 följande:

Ja du fråga du fick svar. 
    Läs nyheterna eller ring till Arlanda. 
    Du om man vill gå på toa så läs mitt svar. 

Jag frågar om någon som rest nyligen kan bekräfta huruvida det finns en speciellt kö till säkerhetskontrollen. Jag är ensam vuxen och ämnar inte lämna en sjuåring ensam i kön. 
  • Anonym (Hmmm...)

Nej det finns inte.

• Anonym (E)
    Gameofthrones skrev 2022-06-12 14:33:46 följande:

Som vanligt relevant och givande svar
  • Gameofthrones

Aha.. Utgick när du skrev vi. Sen skrev du när man behöver gå på toa och barn i kö etc. 

När ni åker se till att ni går på toa? Sen när ni kommer till Arlanda flygplats, gå på toa igen? Sen ställ er i kön?

Det är långa väntetider. Ha lite snack mackor och drick men i mindre mängd.?
    But på plats, det hade jag gjort. Ha liggunderlag, servetter och en avfallspåse? 

• Gameofthrones

Byt på plats*

• Gameofthrones

Men man behöver inte ha liggunderlag, vet inte hur de flesta gör idag.

Men tvååringen kan man väl byta på plats? Alla förstår väl just mindre barn? 7 åring vet jag inte.
    Men när jag åker brukar jag gå på toa innan och när jag kommer till flygplats. Med barnen. Det har varit en småbarnsrutin då. Nu är mina barn äldre. 

Svar på tråden Någon som flugit från Arlanda med barn nyligen?