• Anonym (Less)

Killar på Tinder

Har dejtat ett tag på Tinder och tycker mig se ett mönster i hur många killar agerar. Undrar vad fan som är fel?

Ibland uppstår ingen kemi och det är inte dessa dejter jag menar utan då intresse faktiskt uppstår. Man har jättetrevligt på dejten, får ofta komplimanger, inte sällan hångel samt sms:ande i dagar efteråt om hur trevligt det var och att de vill ses igen osv. Oftast bokas dejt två inom en vecka efter och killarna kommer själva med förslag kring själva dejten så det är inget jag bestämmer eller pushar på, men jag visar ändå tydligt att jag är intresserad. 

Sen så kommer det smygande inför dejt 2 (eller 3), "Nä, jag kom på att jag faktiskt vill ha barn" eller "Jag tror inte jag vill ha nåt seriöst. Vill bara säga det", eller så ska de bara fixa en sak men kan komma hem till mig senare på kvällen. 

Så jävla trött på det här. När vi pratar inledningsvis så vill jag alltid reda ut sådant innan, kolla av att vi är ute efter samma sak dvs att vi söker seriöst, att vi båda är klara med barn alt inte vill skaffa barn osv. Och ja, de är helt på det klara över vad de vill, men sen, nej. När jag då slutar höra av mig så är det en del som hör av sig igen, när det gått några dagar och bara "Vill du inte ses mer?" Men alltså, är det så svårt att förstå?

Jag känner direkt om killen i fråga är någon jag vill fortsätta träffa för något seriöst eller inte. Varför kommer killar/män på det så sent? Eller ljuger de från början för att "lura" till sig sex? Eller tycker de att det är läskigt med en tjej som vet vad hon vill och är tydlig med det?

De jag dejtat är mellan 40 och 50 år. 

• Svar på tråden Killar på Tinder
  • Anonym (Yes)

Jag dejtar också män i samma åldersgrupp och upplever att när det klickar så är dom jätte på fram tills dejt 2-3 eller sex sen försvinner dom.

Slutat dejta nu. Det tar helt enkelt för mycket energi att finna den där mannen jag känner kemi med (orkar inte springa på 30 olika dejter för att hitta någon jag känner "kemi" med för att sedan bli dumpad). Det är fan inte lätt!

• Anonym (Edvin)

Märker av liknande saker som man på tinder, vi kan ha hur roligt som helst på dejt, allt stämmer, men bara någon dag efter så har bägge backat en bit.
    Det uppstår en kall zon, ingen vågar gå längre, man slutar då och skriva till varandra, allt glider ut i sanden.

Har märkt av detta nu sista året, man skriver kortare o kortare meddelanden, oftast tar ingen kontakt efter första dejt, hur än bra man stämde överens.

• Anonym (Q)

Ja, de ljuger för att luta till sig sex.

• Anonym (Less)
    Anonym (Yes) skrev 2022-06-17 20:35:06 följande:

Jag dejtar också män i samma åldersgrupp och upplever att när det klickar så är dom jätte på fram tills dejt 2-3 eller sex sen försvinner dom.

Slutat dejta nu. Det tar helt enkelt för mycket energi att finna den där mannen jag känner kemi med (orkar inte springa på 30 olika dejter för att hitta någon jag känner "kemi" med för att sedan bli dumpad). Det är fan inte lätt!

Ja exakt så! 

Jag blir mer och mer dränerad efter varje gång och känner att det liksom inte är värt det. Men vill ju fortfarande träffa någon. Svårt. 
  • Anonym (ööö)
    Anonym (Edvin) skrev 2022-06-17 20:36:25 följande:

Märker av liknande saker som man på tinder, vi kan ha hur roligt som helst på dejt, allt stämmer, men bara någon dag efter så har bägge backat en bit.
    Det uppstår en kall zon, ingen vågar gå längre, man slutar då och skriva till varandra, allt glider ut i sanden.

Har märkt av detta nu sista året, man skriver kortare o kortare meddelanden, oftast tar ingen kontakt efter första dejt, hur än bra man stämde överens.

Fast bara för att det flöt på och man kom överens, betyder inte det att båda kände att det var värt att gå vidare. Du kanske tyckte det flöt på otroligt bra medan din dejt tyckte att det var ok, men inte mer. 
  • Anonym (Less)
    Anonym (Edvin) skrev 2022-06-17 20:36:25 följande:

Men varför blir det så? Handlar det verkligen om att man inte vågar eller är det att intresset har svalnat? 

Jag förstår dock inte det här mellanläget, antingen så vill jag inte ses mer eller så vill jag det och då säger jag det. Ibland känns det dock som att killar vill att man som tjej ska spela ointresserad, att ni går igång på det. Eller blir rädda när vi gör motsatsen. Isf är det kört för mig Skrattande
  • Anonym (Less)
    Anonym (ööö) skrev 2022-06-17 20:44:54 följande:
    Fast bara för att det flöt på och man kom överens, betyder inte det att båda kände att det var värt att gå vidare. Du kanske tyckte det flöt på otroligt bra medan din dejt tyckte att det var ok, men inte mer. 
    Nu tror jag inte att du läste ordentligt. Majoriteten av dessa killar/män var alltså väldig intresserade, både under dejten och dagarna efter. Mer på än vad jag var. 
    Tycker bara att det är konstigt att det svänger så. 
  • Anonym (Edvin)
    Anonym (Less) skrev 2022-06-17 20:48:40 följande:
    Men varför blir det så? Handlar det verkligen om att man inte vågar eller är det att intresset har svalnat? 

Jag förstår dock inte det här mellanläget, antingen så vill jag inte ses mer eller så vill jag det och då säger jag det. Ibland känns det dock som att killar vill att man som tjej ska spela ointresserad, att ni går igång på det. Eller blir rädda när vi gör motsatsen. Isf är det kört för mig Skrattande
    Vet inte varför det blir så, men ingen vågar gå längre, man vågar inte ta vidare kontakt, kanske man fått nobben någon gång och väljer att inte ta kontakt igen för den saken, är en anledning för mig.

Jag vill att hon tar andra kontakt, hon vill säkert jag tar andra kontakt, ibland skriver man så dåligt att man indirekt inte får något svar.
    en tjej fråga mig varför? jag svara, hon skrev så dåligt, hon gav bara korta svar, jag förstod inte alls svaren, för mig kändes det som hon inte var intresserad mer, hon svara bara korta svar, jag sluta skriva, hon frågade senare varför jag inte skrev mer? svara du skriver inget? inga frågor bara korta svar på det jag frågat, hon svara mycket kort, hon svara jag skriver hur bra som helst,  vi dog bara ut.
  • Anonym (sockertoppen)

Jag hade turen att träffa en man som ville fortsätta ses, och nu har vi varit ett par i några år. Men jag har gått på många minor innan honom.
    Men jag tror så här, att så länge det finns ett genuint intresse så vill personen fortsätta träffas.
    "Kommer de på" efter 2-3 dejter att de inte vill träffas mer, ja då är de av någon anledning inte sugna att lära känna en mer. Intresset är helt borta
    .
    Jag tror många i dejtingträsket är känslomässigt avstängda, de är helt enkelt inte mottaglig för några större känslor, varken andras eller sina egna, man orkar inte göra några investeringar. Att investera i känslor, lära känna, öppna sig själv, det kostar energi. Därför blir det ytligt, man konsumerar utan känsla, typ. och det finns ett smörgåsbord att plocka från på dejtingsidorna om man har utseendet eller personligheten på sin sida.
    Jag tror dessa känslomässigt avstängda personer väntar på en känsloexplosion, att ska de orka investera i någon då jäklar ska det vara  himlastormande eller att attraktionen är maximal och personen är rejält åtråvärd.

• Anonym (Less)
    Anonym (Edvin) skrev 2022-06-17 20:57:08 följande:
    Vet inte varför det blir så, men ingen vågar gå längre, man vågar inte ta vidare kontakt, kanske man fått nobben någon gång och väljer att inte ta kontakt igen för den saken, är en anledning för mig.

Jag vill att hon tar andra kontakt, hon vill säkert jag tar andra kontakt, ibland skriver man så dåligt att man indirekt inte får något svar.
    en tjej fråga mig varför? jag svara, hon skrev så dåligt, hon gav bara korta svar, jag förstod inte alls svaren, för mig kändes det som hon inte var intresserad mer, hon svara bara korta svar, jag sluta skriva, hon frågade senare varför jag inte skrev mer? svara du skriver inget? inga frågor bara korta svar på det jag frågat, hon svara mycket kort, hon svara jag skriver hur bra som helst,  vi dog bara ut.
    Jo, många gånger kan det säkert handla om en rädsla för att bli avvisad. Vilket är jättetråkigt. 
Svar på tråden Killar på Tinder