Inlägg från: Anonym (sockertoppen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sockertoppen)

Killar på Tinder

Jag hade turen att träffa en man som ville fortsätta ses, och nu har vi varit ett par i några år. Men jag har gått på många minor innan honom.
    Men jag tror så här, att så länge det finns ett genuint intresse så vill personen fortsätta träffas.
    "Kommer de på" efter 2-3 dejter att de inte vill träffas mer, ja då är de av någon anledning inte sugna att lära känna en mer. Intresset är helt borta
    .
    Jag tror många i dejtingträsket är känslomässigt avstängda, de är helt enkelt inte mottaglig för några större känslor, varken andras eller sina egna, man orkar inte göra några investeringar. Att investera i känslor, lära känna, öppna sig själv, det kostar energi. Därför blir det ytligt, man konsumerar utan känsla, typ. och det finns ett smörgåsbord att plocka från på dejtingsidorna om man har utseendet eller personligheten på sin sida.
    Jag tror dessa känslomässigt avstängda personer väntar på en känsloexplosion, att ska de orka investera i någon då jäklar ska det vara  himlastormande eller att attraktionen är maximal och personen är rejält åtråvärd.

• Anonym (sockertoppen)
    Anonym (Less) skrev 2022-06-17 21:26:03 följande:
    Väldigt bra beskrivet! Ja man tror nog att allt ska komma gratis, och inser kanske inte att det faktiskt krävs lite arbete. 

Men grattis till dig!

Det sjuka är att den senaste jag var på dejt med, vi pratade just om det här, att våga ge sig hän åt en i taget och utvärdera, även om det kan kosta en känslomässigt. För utan det kan det aldrig bli något. Men det är ju inte alla som lever som de lär...
    Lätt att snacka, och han längtade säkert efter det där himlastormande... f
    Äh, jag vet inte, jag bara gissar. Men det är ju nåt knas med hela nätdejtingvärlden. 
    Tänkte även på ålderskategori du dejtar, män mellan 40-50. Många är nog separerade och orkar/vågar/vill inte gå in i nåt seriöst igen, de har kanske blivit brända eller så njuter de av friheten som singell, eller så har de aldrig haft någon längre relation.

Mitt tips är att inte snacka så mycket relation eller vad man vill med dejtandet, försök istället få koll på hur han hanterat relationer tidigare, hur han lever idag, har han vänner och vilka är det, vad gör dom tillsammans, vad gillar han att göra, är han nöjd med livet, sitt jobb etc.
    Häng och lär känna på ett lättsamt sätt, se vad du får för respons, hur driven är han att lära känna dig? Vilka initiativ tar han, vad vill han veta om dig? Känns det bra? 

Tänkte lite på det du skrev, att du vet redan från första dejten att du vill bli seriös. Jag tänker att du ju omöjligen känner personen, så det blir ju liksom oseriöst på något sätt det med? Du blir intresserad av ett yttre och en  fantasibild av hans egenskaper och personlighet. Så vad baserade du egentligen din seriositet på? Missförstå mig rätt nu, men jag tror inte på att vara "seriösa" redan på dejt 2, 3... lära känna visst, och respektera varandra, men lova att man inte drar... nja funkar nog inte så tyvärr. Finns ett driv att fortsätta ses, då ses man. Intresset finns, eller så finns det inte,
    Man kan vända på det och säga att de män du dejtat faktiskt varit seriösa eftersom de var ärliga och sa nej tack efter några dejter.

Bara några reflektioner från mig.

Finns en jättebra podd som jag kan rekommendera, Den heter happy dating och behandlar just singlar som kört fast i dejtandet. Finns även som instagram med samma namn.
  • Anonym (sockertoppen)

Precis. Är man intresserad TAR man sig tid, och prioriterar att ses.
    ALLA har tid så länge eget intresset finns.
    Så enkelt är det, allt annat är bara skitsnack.

Svar på tråden Killar på Tinder