Inlägg från: Anonym (Yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes)

Killar på Tinder

Jag dejtar också män i samma åldersgrupp och upplever att när det klickar så är dom jätte på fram tills dejt 2-3 eller sex sen försvinner dom.

Slutat dejta nu. Det tar helt enkelt för mycket energi att finna den där mannen jag känner kemi med (orkar inte springa på 30 olika dejter för att hitta någon jag känner "kemi" med för att sedan bli dumpad). Det är fan inte lätt!

• Anonym (Yes)
    Anonym (Edvin) skrev 2022-06-17 23:30:00 följande:
    Du har rätt i mycket, vi som dejtat vet om problemen, några har man blivit vän med via FB efter dejt, vi har bägge sagt vi ska fortsätta ses, men det har aldrig funnits tid, jag har några såna exempel, vi är ännu vänner, man har ställt fråga om , men ingen tid har passat, man ger upp.
    Har även dejtat där tjejen tagit initiativ, dessa slutar oftast upp i säng, man fortsätter träffas men som du berättar dom har fullt upp, man känner av det, man kan inte fråga varför dom inte lägger tinder åt sidan en stund, det uppfattas som svartsjuk, har själv fortsatt haft tinder uppe och själv fått frågan varför? där jag plockat bort den.

Om det handlar om bekräftelse hos många tjejer att ha kvar många tidigare dejter vet jag inte, men upplever det som lite udda med tinder/nät tjejer, dom har kvar många, detta skapar en distans, man vågar inte gå hela vägen med dessa tjejer, dom tror inte det syns eller någon märker av detta, men självklart märker man av detta, precis som tjejer berättat till mig när jag inte avslutat tinder, även dom förstår o ser att jag vill ha kvar någon.

Det är inte bara kvinnor som har fullt upp och är omöjliga att boka med.  Jag kan vara drivande i mycket och klar och tydlig med att jag vill ses, men tappar lusten när det visar sig vara omöjligt och få till en ny dejt

är man intresserad gör man väl sig tid? 

• Anonym (Yes)
    Anonym (Edvin) skrev 2022-06-18 00:13:18 följande:
    Det är alltid enkelt o säga, det finns tid, men som jag berätta med många nät o tinder dejter så har dom många nya kontakter, man ser det via FB, insta osv dom har fått en massa "nya manliga bekanta i rätt ålder" senaste månaden, dvs dom kommer helt klart från nätet o tinder.

frågan man då undrar över vad ska dom ha dessa nya kontakter till? visst nya vänner är aldrig fel, men via tinder? är det rätt väg o gå om man söker seriöst, alla kan träffa tillfälliga kontakter, det är det enklaste man kan göra, men träffa en seriös, det är det svåraste man kan göra.

Lägger man dessa aspekt mot varandra, lätt o ny kontakt vs söka seriöst? då måste man klara av att gallra, där något inte fungera så måste man släppa det och inse där något tog slut finns även början på något nytt.
    Detta har många problem med, varav det skapas en distans, men vem skapar inte denna distans där man ser att den man träffar har ett behov av nya tinder bekantskaper, har dom inga tidigare vänner? börjar man undra eller har bekräftelsen alltid varit ett behov.
    Hur ser man att dom har nya vänner på fb och insta?

Låter lite som du dejtar yngre kvinnor, om dom lägger till alla sina dejts på insta och fb och söker ständig uppmärksamhet. Förstår mig inte alls på detta med att vilja träffa någon seriöst och sen ha flera som man dejtar parallellt. Känns som man inte ger det en riktig chans då och hur håller dom ens rätt på vem som är vem? men det finns väl alltid en bättre match bakom hörnet
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Norrort) skrev 2022-06-19 00:01:36 följande:
    Jag önskar jag kunde finna min drömkvinna på typ Tinder och vara pusselbiten hon saknar. Dela hennes sorger. Men. Vissa kvinnor, de bästa, finns inte där utan i din omgivning. Sprider glädje och är så där naturlig och på riktigt. Ögon som glittrar. De lever själva och verkar inte sakna något. Eller. Hur fasen når man fram. Midnatt. Det är tänt hos henne. Jag är onykter. Vill gå dit. 
    Kanske bättre och försöka söka kontakt med henne på dagtid än att ringa på mitt i natten.
Svar på tråden Killar på Tinder