• linalis

    Privata bilder från dottern

    Privata bilder från min dotters telefon verkar ha synkats till min datorn. Jag är givetvis rädd att hon visar bilderna för någon eller några.
     
    Hur gör jag? Har inte sagt något till henne än men ska det.
  • Svar på tråden Privata bilder från dottern
  • Tom Araya
    linalis skrev 2022-06-18 02:59:25 följande:
    Privata bilder från dottern
    Privata bilder från min dotters telefon verkar ha synkats till min datorn. Jag är givetvis rädd att hon visar bilderna för någon eller några.
     
    Hur gör jag? Har inte sagt något till henne än men ska det.
    Att detta händer tyder på att det finns säkerhetsproblem med hennes telefon och dess inställningar. Detta måste hon såklart få veta och få hjälp med att åtgärda.

    Samtalet bör handla om säkerhet. Undvik alla former av dömande och skuldbeläggande.

    Sök gärna råd från experthåll vad det gäller åtgärder av de säkerhetsmässiga problemen.
  • Anonym (^)

    Vad menar du med att du är rädd för att hon visar bilderna för någon?

    Var det du som startade en tråd för ett tag sedan om att du fört över nakenbilder från din dotters telefon till din dator?

  • Anonym (Oklart)

    Hur gammal är dottern (barn eller vuxen)?

    Ska bilderna synkas till din dator eller har något gått fel med tekniken?

    Vad föreställer bilderna som du inte vill ska visas för andra? Bilder på dig där du är osminkad och ful i håret? Nakenbilder på dottern och/eller hennes partner?

  • Hotelliggaren

    Jag fattar att det känns olustigt att se såna bilder på sin dotter. Men du får väl påpeka för henne att det verkar som hennes telefon för över bilder mellan konton. Vad hon gör med bilderna är ju hennes ensak. Hon är 19 år liksom.

Svar på tråden Privata bilder från dottern