Inlägg från: StrangerDanger123 |Visa alla inlägg
  • StrangerDanger123

Bebis vägrar sova

Bebis vägrar sova

Får panik. Bebbo har fått för sig att 25minuters naps är det nya coola och sov sammanlagt typ 2 timmar igår, han brukar snitta 4h dagssömn. Skoja inte med övertröttheten på den gossen. Idag verkar bli samma, men idag vägrar han somna ens från första början och vrålar i högan sky, har varit vaken i 3 timmar och vanligtvis pallar han i bästa fall 1, 5. Han är född 13/3, beräknad 1/3 så har svårt att se att det skulle vara språng 4 redan ????. Är det fler bebisar som plötsligt bestämt sig för att det är sjukt tråkigt att sova och hur fasen ska en förtvivlad mamma göra?

• Svar på tråden Bebis vägrar sova
  • StrangerDanger123
    lövet2 skrev 2022-06-19 13:35:14 följande:

Sluta titta på klockan och lita på att babyn sover när han behöver. Jag har haft 3-månadersbarn som sovit 18-20 timmar/dygn, men jag har också haft sådana som sovit 8-9 timmar/dygn. Alla har ätit, vuxit och mått bra. En del spädbarn är helt enkelt piggare än andra. Enda skillnaden jag märkt på mina barn, är att de som sovit väldigt mycket har utvecklats lite långsammare. De lär sig ju liksom inte saker när de sover ...

Nu är det ju snarare så att hans sömnvanor ändrats drastiskt. Inte att han bara sover lite på dagen. Jag förstår att barn är olika och sover olika mycket men när han går från att sova a 4h per dag till knappt 2 helt plötsligt från en dag till en annan blir man som förälder lite orolig. 
Svar på tråden Bebis vägrar sova